Omlazená Mazda 2 zavítá i do Evropy, stane se tak v roce 2020 a opět bez dieselu

Je tomu sice už skoro čtrnáct dní, co Mazda odhalila na domácím trhu omlazenou podobu nejmenšího modelu Mazda 2, ale až nyní začínají vyplouvat na povrch informace o evropské verzi.
Mazda oznámila, že inovovaná Mazda 2 bude k dispozici i na ostatních trzích a nejenom v Japonsku. Můžeme očekávat podobnou nabídku jako na domácím trhu? No, ne tak docela…

Do Evropy dorazí údajně začátkem roku 2020, ale objednávky budou možná spuštěny dříve. Každopádně, na evropském trhu bude jiná skladba motorů než v Japonsku, což je logické a bylo tomu tak také u předchozí verze. Je jasné, že v Evropě nebude k mání dieselový motor, a tím pádem nenastane žádná změna v rámci modernizace.
Naopak se můžeme opět těšit na benzínový motor 1,5 Skyactiv-G s tradičními výkony – slabší s 75 koňmi bude k mání výhradně se šestistupňovým manuálem, zato silnější s 90 koňmi bude možné zakoupit s automatem o stejném počtu stupňů. Podle zatím nepotvrzených informací bude v Česku k dispozici jenom silnější pohonná jednotka.

Novinkou u modernizované Mazdy 2 bude také hybridní systém Mazda M, se kterým poprvé dorazila nová Mazda 3. Jde o 24V hybridní systém, který pomocí malého elektromotoru a systému pro rekuperaci brzdné energie i-ELOOP zvýší točivý moment a zlepší spotřebu paliva – a to vše při plynulé jízdě. Mazda slibuje srovnatelnou spotřebu paliva jako u plnohodnotných hybridních aut.

Samozřejmě u evropského provedení lze očekávat stejné změny, jakých se dočkal model v Japonsku. Jinými slovy, inovovaný exteriér a také interiér včetně zlepšeného odhlučnění a pohodlí, přepracovaný infotainment Mazda Connect nově s aplikacemi Apple CarPlay a Android Auto, ale i vylepšený bezpečnostní balíček i-Activsense. Ten nově disponuje LED světlomety (za příplatek adaptivní) s plno novými funkcemi, asistent pro jízdu v pruzích (LAS), systém pro rozpoznávání dopravních značek (TSR) nebo 360° kamera.
Mazda garantuje u omlazené „dvojky“ pohodlnější cestování díky revidovanému odpružení a stabilnější a bezpečnější jízdu zase díky systému G-Vectoring Plus (GVC Plus). Bohužel se v Evropě nedočkáme možnosti volby pohonu všech čtyř kol, která nechybí v Japonsku, a proto všechny Mazdy 2 budou s pohonem předních kol. Zatím není známa cena omlazeného provedení, ale spekuluje se o vyšší ceně oproti současné verzi…
Zdroj: carscoops.com

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *