Mazda zveřejnila podobu nového loga, chystá se globální rebranding?
I ty Mazdo? Za poslední roky proběhl redesign log některých automobilek, jmenovitě například Volkswagen, Peugeot nebo Kia, a podle posledních zpráv to vypadá, že Mazda nezůstane pozadu. Zatím nebylo nic oficiálně potvrzeno, ale japonský patentový úřad již zaregistroval 11. července 2024 ochrannou známku na nové logo Mazdy.
Může jít o úplně nové logo anebo také další verzi loga stávajícího, ale osobně se přikláním k první variantě, jelikož inovovat logo celé značky je dnes zkrátka trend. Pokud se však děsíte, že půjde o razantní změnu loga, mohu vás uklidnit. Stejně jako design současných modelů, tak i logo prošlo spíše evoluční než revoluční proměnou.
Podle zveřejněné fotografie na daném úřadu jde o zploštělou verzi aktuálního loga, jinými slovy 3D bude nahrazen 2D vzhledem, poněvadž je to in v dnešní době a také proto, že plochý design je vhodnější pro média jako třeba displej infotainmentu nebo designéry, kterým to usnadňuje umístění loga na rozmanitější povrchy. Jestli máte ještě v živé paměti koncept Arata, který se ukázal na nedávném čínském autosalonu, tak ten už disponoval novým logem. Jenže provedené změny jsou tak decentní, že si toho vlastně nikdo nevšiml.
Současné logo Mazdy, tzv. okřídlené M, se používá, samozřejmě s několika modernizacemi, už od roku 1997. Nové logo oproti staršímu nabídne kulatější tvar, křídla s rovnoměrnou tloušťku a dvourozměrný vzhled s odebraným stíněním. Aplikace nového loga by mohla být součástí globálního rebrandingu, ale zatím není jisté, zda bude použito na vozidlech nebo jen pro firemní účely.
Spekuluje se také o tom, že první model, který se představí s novým logem, bude výroční MX-5 35th Anniversary. Její premiéra má proběhnout v závěru letošního roku, avšak rebranding může také odstartovat až v příštím roce s novou CX-5 či jiným SUV. Nicméně, je tu také ještě možnost, že zaregistrované logo budou používat pouze elektromobily.
Ať tak či tak, mně se zamlouvá nové logo. Je to sice nezvyk, ale věřím tomu, že zapadne mezi fanoušky značky. Navíc, kvituji tento krok Mazdy, když má nové prémiové modely a s tím musí jít ruku v ruce i inovace samotného loga pro lepší oslovení klientely a držení kroku s konkurencí.
Zdroj: Chizai-Watch, autoblog.com, autoguide.com