Mazdaspeed MS-007 Concept – Odpověď na Caterham Seven

Podíváme-li se zpátky do minulosti Mazdy, nikde nenatrefíme na závodně zaměřený roadster, tedy pokud pomineme oblíbený model MX-5. Jenomže stačí chvíli pátrat a je možné narazit na opravdu zajímavý koncept, respektive odpověď na Caterham Seven.
Píše se rok 1996 a snad ve všech rádiích zní hit Macarena od španělského dua Los del Rio. Ovšem Mazda, přesněji Mazdaspeed, tentýž rok vyrukovala v Japonsku se zajímavým konceptem MS-007, na který se však velmi rychle zapomnělo. Název studie sice nijak neoslní, ale o to se postará samotná koncepce vozu.

Dokonce se spekuluje, že tahle podivná kreace je výmyslem bývalého představitele Mazdy, Yamanashi Makata. Nicméně, hlavním cílem automobilky bylo vyvinout automobil, který by napodobil závodní hračku jako je Caterham Seven, avšak s japonským vkusem. Srdcem MS-007 byl atmosférický 1,8litrový řadový čtyřválec o výkonu 129 koní, spolupracující s pětistupňovou manuální převodovkou. Pochopitelně agregát i převodová skříň byly převzaty z oblíbené MX-5. Říkáte si, že výkon je nic moc? Opak je pravdou, jelikož hmotnost MS-007 byla pod 680 kg. Navíc měl také odvozené závodní odpružení na předních kolech, kontrolní zadní ramena a diferenciál s omezenou svorností. Takže rozhodně se dá označit za pravou okruhovou hračku.
Pomocí MS-007 byl posunut také ikonický design okruhových aut do moderní roviny. Základem byl laminátový monokok, přední kola s odkrytým zavěšením jako u Caterhamu, vyklápěcí přední světlomety a na dnešní poměry chudší bezpečnostní klec. Dvoumístná kabina neměla čím vyčnívat, maximálně plastovou černou palubní deskou, jelikož byla postavena velmi jednoduše.
Mazdaspeed MS-007 byla postavena za pomocí společnosti Swift Engineering v kalifornském San Clemente. Stejná firma pracovala také populárním závodním konceptu Mazdy Furai z roku 2008. Určitě nyní každého zajímá, zda tato studie přežila do dnešních dnů. Není to sice oficiální, ale buď je v depozitáři v San Clemente, nebo v rodném Japonsku. Nicméně, vidět MS-007 na trati, to musel být zážitek!
Zdroj: automobilemag.com, boldride.com

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *