Nová Mazda CX-5 již zná specifikace i ceny pro domácí trh, do Evropy dorazí na jaře

Jestli si ještě vzpomenete, tak zcela nová generace Mazdy CX-5 se představila v půlce listopadu letošního roku na autosalonu v Los Angeles. Je pravdou, že od své předchůdkyně se nějak moc neliší, ale Mazda nemá zapotřebí rozsáhlé změny.
My, Evropané si zřejmě na uvedení nové CX-5 do prodeje ještě chvíli počkáme, poněvadž mluví se o zahájení prodeje na jaře roku 2017. To však není případ japonského trhu, kde právě byly spuštěny objednávky a dodání k zákazníkům bude probíhat od 2. února příštího roku.

Stejně jako byla původní CX-5 vůbec první vlaštovkou, která přinesla převratné technologie Skyactiv a designový jazyk Kodo – Soul of Motion, tak i nově představená CX-5 je jakýmsi průkopníkem. Jako vůbec první model od Mazdy dostal přepracovaný vzhled, pojmenovaný jako „rafinovaná houževnatost“. Pětiúhelná mřížka může někomu připadat stejná, ale omyl, má trojrozměrný vzor pro emotivnější a sportovnější look. Krom toho, přední světlomety jsou zase o něco užší než kdy dřív. Dále nelze přehlédnout větší splitter a chromové lišty, mířící nově pod světlomety a nikoliv skrz ně. Celkově nová CX-5 vypadá mohutněji a drsněji, za což může i o 10 mm širší rozchod kol vpředu i vzadu. Jak předek, tak i zadek dostal užší lampy a vylepšené páté dveře, připomínající CX-9. Na výběr bude celkem osm odstínů barev, z toho bude novinkou Machine Grey Metallic a Soul Red Crystal (vylepšený odstín Soul Red Metallic, ale bude zářivější).

Kabina CX-5 vychází z větší CX-9, což je znát na nižší přístrojové desce a přehledném zvýšeném středovém tunelu. Active Driving Display, neboli head-up displej, promítá upozornění a údaje přímo na čelní sklo a CX-5 je tak první Mazdou, která to nabízí v Japonsku. Ano, úplně první, tzv. průkopník, byla CX-9, ale ta se bohužel na domácím trhu neprodává. Sedmipalcový displej infotainmentu MZD Connect je nově samostatný člen palubní desky, kdežto spolupracující barevný LCD displej o velikosti 4,6 palce byl přepracován pro lepší čitelnost. V A-sloupcích zaujmou malé reproduktory a úzké výdechy. Samotná sedadla byla taky vylepšena a nabídnou tak nově větší pohodlí.
Zadní sedadla u nové CX-5 dostala jinou polohu, tzn. opěradlo je o dva stupně ve větším úhlu, proto byla potřeba instalace dvoukrokového mechanismu. Zavazadlový prostor nyní nabídne objem 505 litrů a ve srovnání s předchozí generací jde o nárůst o 2 litry, ale zato má CX-5 nově elektricky ovládané páté dveře (pochopitelně za příplatek) a ty se otevřou do libovolné výšky pomocí jednoduchých a kompaktních vzpěr dle povelů skrz tlačítka na klíčence.
Motorová paleta se nezměnila, ona také nemá důvod, poněvadž vše funguje na výbornou. Takže v Japonsku bude nová CX-5 nabízena s dvakrát přeplňovanou 2,2 Skyactiv-D o výkonu 172 koní a točivém momentu 420 Nm, dále pak s benzínovým dvoulitrem (155 koní a 196 Nm) nebo 2,5litrem Skyactiv-G s výkonem 184 koní a krouticím momentem 245 Nm. Oba zážehové agregáty dostanou šestistupňový automat Skyactiv-Drive (platí pro Japonsko!) a na výběr bude pohon předních nebo všech čtyř kol (pouze pro 2,5 Skyactiv-G).
Přepracovaný dieselový motor má údajně lepší kultivovanost, včetně systému DE Boost Control podporující lepší reakci na plynový pedál, Natural Sound Smoother má zase zredukovat typické klepání vznětových motorů a Natural Sound Frequency Control potlačí vibrace od motoru. Skyactiv-Body, chcete-li karoserie, má ultra-vysokopevnostní ocel zase v dalších oblastech, kde dříve nebyla. Na nové CX-5 jsou z ní vyrobené A-sloupky i prahy. Ve srovnání s předchůdkyní došlo ke zlepšení torzní tuhosti o 15,5%. Navíc CX-5 bude mít standardem systém G-Vectoring Control, který rozděluje točivý moment dle zatížení na každé kolo, aby tak zajistil lepší odezvu řízení i celkovou stabilitu.
Samozřejmě i bezpečnost CX-5 poskočila na vyšší úroveň. Nově představená generace je k dispozici s adaptivními LED světlomety (jedno světlo má systém o 12 segmentech LED diod pro dálková světla, který lze zapnout/vypnout a na základě toho dokáže vystínit protijedoucí auto, aniž by se musela světla ztlumit), Traffic Sign Recognition, systém pro rozpoznávání chodců společně s Advanced Smart City Brake Support (SCBS) and a Mazda Radar Cruise Control (MRCC), který sleduje auto před Vámi až do rychlosti 100 km/h.
A jaké jsou ceny na domácím trhu? Nová CX-5 s 2,0 Skyactiv-G a pohonem předních kol startuje na částce 2 462 400 jenů (v přepočtu asi 541 tisíc korun). Za částku 2 689 200 jenů (cca 591 tisíc korun) je k mání stejný vůz, avšak s označením Proactive a má navíc bezpečnostní funkce i-ActivSense a 19palcová litá kola. Mazda CX-5 s 2,5 Skyactiv-G a pohonem 4×4 vychází na 2 689 200 jenů (cca 591 tisíc korun), respektive CX-5 2,5 Skyactiv-G Proactive na 2 916 000 jenů (cca 640 500 korun). Poté je v nabídce ještě CX-5 s dvouapůllitrovým motorem a balíčkem L, který disponuje kůží v interiéru a LED mlhovými světly – cena 2 986 200 jenů (cca 656 tisíc korun) pro předokolku, kdežto 3 213 000 jenů (cca 706 tisíc korun) za čtyřkolku.
Základní výbava XD u CX-5 2,2 Skyactiv-D vychází na 2 775 600 jenů (cca 610 tisíc korun) s pohonem předních kol, ale za čtyřkolku je třeba si připlatit 226 800 jenů (cca 50 tisíc korun). Výbava XD Proactive 2WD začíná na 3 002 400 jenů (cca 660 tisíc korun), kdežto 4WD na 3 229 200 jenů (cca 709 tisíc korun). A nejvyšší výbava, označovaná jako XD L, se bude prodávat za 3 299 400 jenů (cca 725 tisíc korun) s pohonem přední nápravy. Pokud by byl zájem o pohon všech čtyř kol, musí si potenciální zájemce připravit 3 526 200 jenů (cca 775 tisíc korun).

Podívejte se na novou Mazdu CX-5 ve všech možných barvách! 

Zdroj: Mazda



Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *