Nová Mazda CX-5 již zná specifikace i ceny pro domácí trh, do Evropy dorazí na jaře

Jestli si ještě vzpomenete, tak zcela nová generace Mazdy CX-5 se představila v půlce listopadu letošního roku na autosalonu v Los Angeles. Je pravdou, že od své předchůdkyně se nějak moc neliší, ale Mazda nemá zapotřebí rozsáhlé změny.
My, Evropané si zřejmě na uvedení nové CX-5 do prodeje ještě chvíli počkáme, poněvadž mluví se o zahájení prodeje na jaře roku 2017. To však není případ japonského trhu, kde právě byly spuštěny objednávky a dodání k zákazníkům bude probíhat od 2. února příštího roku.

Stejně jako byla původní CX-5 vůbec první vlaštovkou, která přinesla převratné technologie Skyactiv a designový jazyk Kodo – Soul of Motion, tak i nově představená CX-5 je jakýmsi průkopníkem. Jako vůbec první model od Mazdy dostal přepracovaný vzhled, pojmenovaný jako „rafinovaná houževnatost“. Pětiúhelná mřížka může někomu připadat stejná, ale omyl, má trojrozměrný vzor pro emotivnější a sportovnější look. Krom toho, přední světlomety jsou zase o něco užší než kdy dřív. Dále nelze přehlédnout větší splitter a chromové lišty, mířící nově pod světlomety a nikoliv skrz ně. Celkově nová CX-5 vypadá mohutněji a drsněji, za což může i o 10 mm širší rozchod kol vpředu i vzadu. Jak předek, tak i zadek dostal užší lampy a vylepšené páté dveře, připomínající CX-9. Na výběr bude celkem osm odstínů barev, z toho bude novinkou Machine Grey Metallic a Soul Red Crystal (vylepšený odstín Soul Red Metallic, ale bude zářivější).

Kabina CX-5 vychází z větší CX-9, což je znát na nižší přístrojové desce a přehledném zvýšeném středovém tunelu. Active Driving Display, neboli head-up displej, promítá upozornění a údaje přímo na čelní sklo a CX-5 je tak první Mazdou, která to nabízí v Japonsku. Ano, úplně první, tzv. průkopník, byla CX-9, ale ta se bohužel na domácím trhu neprodává. Sedmipalcový displej infotainmentu MZD Connect je nově samostatný člen palubní desky, kdežto spolupracující barevný LCD displej o velikosti 4,6 palce byl přepracován pro lepší čitelnost. V A-sloupcích zaujmou malé reproduktory a úzké výdechy. Samotná sedadla byla taky vylepšena a nabídnou tak nově větší pohodlí.
Zadní sedadla u nové CX-5 dostala jinou polohu, tzn. opěradlo je o dva stupně ve větším úhlu, proto byla potřeba instalace dvoukrokového mechanismu. Zavazadlový prostor nyní nabídne objem 505 litrů a ve srovnání s předchozí generací jde o nárůst o 2 litry, ale zato má CX-5 nově elektricky ovládané páté dveře (pochopitelně za příplatek) a ty se otevřou do libovolné výšky pomocí jednoduchých a kompaktních vzpěr dle povelů skrz tlačítka na klíčence.
Motorová paleta se nezměnila, ona také nemá důvod, poněvadž vše funguje na výbornou. Takže v Japonsku bude nová CX-5 nabízena s dvakrát přeplňovanou 2,2 Skyactiv-D o výkonu 172 koní a točivém momentu 420 Nm, dále pak s benzínovým dvoulitrem (155 koní a 196 Nm) nebo 2,5litrem Skyactiv-G s výkonem 184 koní a krouticím momentem 245 Nm. Oba zážehové agregáty dostanou šestistupňový automat Skyactiv-Drive (platí pro Japonsko!) a na výběr bude pohon předních nebo všech čtyř kol (pouze pro 2,5 Skyactiv-G).
Přepracovaný dieselový motor má údajně lepší kultivovanost, včetně systému DE Boost Control podporující lepší reakci na plynový pedál, Natural Sound Smoother má zase zredukovat typické klepání vznětových motorů a Natural Sound Frequency Control potlačí vibrace od motoru. Skyactiv-Body, chcete-li karoserie, má ultra-vysokopevnostní ocel zase v dalších oblastech, kde dříve nebyla. Na nové CX-5 jsou z ní vyrobené A-sloupky i prahy. Ve srovnání s předchůdkyní došlo ke zlepšení torzní tuhosti o 15,5%. Navíc CX-5 bude mít standardem systém G-Vectoring Control, který rozděluje točivý moment dle zatížení na každé kolo, aby tak zajistil lepší odezvu řízení i celkovou stabilitu.
Samozřejmě i bezpečnost CX-5 poskočila na vyšší úroveň. Nově představená generace je k dispozici s adaptivními LED světlomety (jedno světlo má systém o 12 segmentech LED diod pro dálková světla, který lze zapnout/vypnout a na základě toho dokáže vystínit protijedoucí auto, aniž by se musela světla ztlumit), Traffic Sign Recognition, systém pro rozpoznávání chodců společně s Advanced Smart City Brake Support (SCBS) and a Mazda Radar Cruise Control (MRCC), který sleduje auto před Vámi až do rychlosti 100 km/h.
A jaké jsou ceny na domácím trhu? Nová CX-5 s 2,0 Skyactiv-G a pohonem předních kol startuje na částce 2 462 400 jenů (v přepočtu asi 541 tisíc korun). Za částku 2 689 200 jenů (cca 591 tisíc korun) je k mání stejný vůz, avšak s označením Proactive a má navíc bezpečnostní funkce i-ActivSense a 19palcová litá kola. Mazda CX-5 s 2,5 Skyactiv-G a pohonem 4×4 vychází na 2 689 200 jenů (cca 591 tisíc korun), respektive CX-5 2,5 Skyactiv-G Proactive na 2 916 000 jenů (cca 640 500 korun). Poté je v nabídce ještě CX-5 s dvouapůllitrovým motorem a balíčkem L, který disponuje kůží v interiéru a LED mlhovými světly – cena 2 986 200 jenů (cca 656 tisíc korun) pro předokolku, kdežto 3 213 000 jenů (cca 706 tisíc korun) za čtyřkolku.
Základní výbava XD u CX-5 2,2 Skyactiv-D vychází na 2 775 600 jenů (cca 610 tisíc korun) s pohonem předních kol, ale za čtyřkolku je třeba si připlatit 226 800 jenů (cca 50 tisíc korun). Výbava XD Proactive 2WD začíná na 3 002 400 jenů (cca 660 tisíc korun), kdežto 4WD na 3 229 200 jenů (cca 709 tisíc korun). A nejvyšší výbava, označovaná jako XD L, se bude prodávat za 3 299 400 jenů (cca 725 tisíc korun) s pohonem přední nápravy. Pokud by byl zájem o pohon všech čtyř kol, musí si potenciální zájemce připravit 3 526 200 jenů (cca 775 tisíc korun).

Podívejte se na novou Mazdu CX-5 ve všech možných barvách! 

Zdroj: Mazda



Jiří Diviš

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít