Nová Mazda CX-5 se představila v LA, přeplňování stále odmítá!
Mazda CX-5 byla vůbec první vlaštovkou, která dorazila s revolučními technologiemi Skyactiv a také novým designovým jazykem KODO – Soul of Motion. Od té doby se k CX-5 připojily i další SUV, přesněji CX-3, CX-4 a CX-9.
V minulém týdnu byl zveřejněn japonskou automobilkou první teaser, který zobrazoval CX-5 v nové generaci a následně tak byla potvrzena premiéra na losangeleském autosalonu. Včera se tak skutečně stalo a nová CX-5 vypadá nadále elegantně, ale samozřejmě přijíždí společně s novou technikou.
Na silnicích bude jednoduché rozeznat novou generaci od té předchozí, jelikož novinka se inspirovala vzhledem menší CX-3 a větší CX-9. Mazda k tomu pronesla, že chtěla stvořit auto, které bude vyčnívat jakýmsi rafinovaně houževnatým výrazem. Boky vozu jsou nově o 10 mm širší, což zlepší vztah k silnici, ale také A-sloupky se dočkaly posunutí vzad o 35 mm, což zlepší samotný výhled z vozu. Nová CX-5 disponuje novou velkou mřížkou chladiče, tenčími předními světlomety a modernějšími zadními lampami. Za sportovně pojatý look může i nově navržená střecha společně s C-sloupky. Prostornost v kabině nebude razantně odlišná od dosluhující CX-5, protože rozvor náprav je stále 2,7 metru a zavazadlový prostor má objem 505 litrů (nárůst o 5 l).
Řádnou proměnou prošel také interiér, kde zaujme přepracovaný tříramenný volant, tlačítko Start a pak také 4,6palcový displej v přístrojovém štítu. Stejně jako vozy Mercedes, i Mazda CX-5 má 7palcový displej umístěný na vrchu palubní desky, což zase některým lidem nevyhovuje i u současných Mazd. Nově řadicí páka u manuálu nabídne zvýšenou pozici o 40 mm, kdežto volič u automatu zase o 60 mm. V nabídce nechybí také audiosystém Bose s 10 reproduktory a infotainment MazdaConnect s podporou chytrých telefonů.
Zatím nebylo prozrazeno, které motory dorazí na evropský trh, ale dá se předpokládat, že půjde o 2,2litrový dieselový čtyřválec Skyactiv-D a benzínové motory Skyactiv-G o obsahu 2,0 a 2,5 litru. Všechny motorizace bude možné spárovat buď se šestistupňovým manuálem, nebo automatem o stejném počtu rychlostí. Standardem bude pohon předních kol, ale za příplatek půjde koupit pohon 4×4.
Nová Mazda CX-5 se dočkala také zesílení podvozku a navíc ve srovnání s předchozí generací se torzní tuhost zvětšila o 15,5%, a to díky většímu využití vysokopevnostní oceli na A- a B-sloupcích. Zlepšila se i samotná aerodynamika, což má za následek nižší hlučnost v kabině při cestování, přesněji o 1,3 dB. Mazda nezapomněla pochopitelně ani na bezpečnostní systémy, konkrétně u CX-5 je novinkou Radar Cruise Control a Traffic Sign Recognition, které dokážou přečíst dopravní značky a zobrazit je na 4,6palcovém displeji v přístrojovém štítu. A samozřejmě u CX-5 modelového roku 2017 nechybí systém G-Vectoring, se kterým přišla jako první omlazená Mazda 3.
Kdy dorazí nová CX-5 na trhy, se dozvíme až později, to samé i startovací cenovku.
Zdroj: Mazda
Na australskych webech se dokonce objevil clanek, kde lide z vedeni Mazdy prohlasili, ze kvuli lepsi realne spotrebe a emisim..budou do budoucna objemy jejich motoru navysovat..:) zdroj caradvice.com.au
To je ovšem skvělá zpráva :-)!