Nová Mazda CX-8 na prvním snímku, v podstatě jde o prodlouženou CX-5
Pokud si ještě pamatujete, tak koncem dubna jsem zveřejnil článek o tom, že Mazda připravuje uvedení nového modelu CX-8. Ten se však bude prodávat pouze v Japonsku.
Součástí minulého článku byl pouze jakýsi teaser, který odhaloval tři řady sedadel, což má být hlavní lákadlo CX-8. Ovšem nyní se podařilo vyfotit CX-8 v provozu a na první pohled vypadá jako CX-5, ale pár odlišností se přece jen najde.
Očekávaná CX-8 má oproti CX-5 především delší rozvor náprav, a to právě kvůli pohodlnějšímu nastupování na třetí řadu sedadel. Z profilu je také vidět, že CX-8 vypadá méně sportovně a má také jinak vzpřímené čelní sklo. I boční okénko u C-sloupku je větší ve srovnání s CX-5, díky tomu bude možné rozeznat dané vozy v provozu.
Podíváme-li se na rozměry nové CX-8, tak na délku měří 4900 mm, na šířku 1840 mm, na výšku 1730 mm a číší rozvorem náprav 2930 mm. Oproti standardní CX-5 je o 355 mm delší, o 40 mm vyšší a rozvor je prodloužený o 230 mm. Pod kapotou přistižené CX-8 se nachází 2,2litrový naftový čtyřválec Skyactiv-D v kombinaci se šestistupňovou automatickou převodovkou Skyactiv-Drive. Mazda CX-8 má nabídnout dvě konfigurace – šest nebo sedm sedadel.
Nahoře přistižená CX-8, dole standardní CX-5 |
Mazda odhalí CX-8 na domácím trhu koncem letošního roku a zároveň poskytne informace, na jaké trhy ještě dorazí. Evropa by měla být v hledáčku, neboť v lednu jsem psal o tom, že do Evropy má dorazit sedmimístná CX-5. Ta by se údajně měla prodávat na evropském trhu pod staronovým označením CX-7, ale uvidíme. Co se týče startovací ceny CX-8, na japonském trhu se odhaduje na 3,2 až 3,3 milionů jenů (v přepočtu cca 687-703 tisíc korun).
Zdroj: indianautosblog.com, blog.livedoor.jp