Omlazená Mazda 6 přijíždí na český trh, přiblížení k prémii je znát na cenách
Ač se spíše očekával příchod zcela nové Mazdy 6, automobilka se rozhodla pro další omlazení. Světová premiéra omlazeného sedanu se uskutečnila loni na losangeleském autosalonu.
Na evropské půdě se pochopitelně představila před měsícem na ženevském výstavišti, avšak Evropa má tu smůlu, že „šestka“ nedisponuje přeplňovaným benzínovým čtyřválcem jako tomu je v zámoří. Ostatní trhy už znají cenovou politiku modernizované Mazdy 6, a proto se čekalo jen na uvedení v ČR.
Omlazenou Mazdu 6 je možné objednávat na českém území od 1. dubna 2018 a dodání vozů proběhne nejdříve během července letošního roku. Změnami neprošel jen vnějšek či vnitřek vozu, ale také motorová paleta. Dvoulitrový benzínový čtyřválec Skyactiv-G nabízí nadále 145, respektive 165 koní. Zatímco nejsilnější agregát 2,5 Skyactiv-G disponuje nově výkonem 194 koňských sil (+ 2 koně). Dieselový motor 2,2 Skyactiv-D se stále pyšní 150 koňmi a nyní ještě provedením o výkonu 184 koní (+ 9 koní). Převodovky zůstaly beze změn, čili je v nabídce opět šestistupňový automat či manuál.
S příchodem modernizované verze mizí z nabídky výbavový stupeň Emotion, neboť nebyl o něj zájem. Takže první výbavou v pořadí bude Challenge a od toho se odvíjí i startovací cena – byla stanovena na 716 400 Kč. V útrobách vozu se bude vyjímat 2,0 Skyactiv-G (145 k) se šestistupňovým manuálem a co se týče samotné výbavy, tak lze očekávat LED světlomety, systém Mazda Connect s 8palcovým displejem, kožený volant i hlavice řadicí páky, head-up displej, navigaci, systém hlídání mrtvého úhlu (RVM), hands-free sadu s bluetooth, systém SCBS pro prevenci čelního nárazu, dešťový a světelný senzor, asistent pro udržení jízdního pruhu (LKA), sadu 17palcových litých kol a adaptivní tempomat. Pokud nevyznáváte benzín, ve výbavě Challenge lze pořídit i „základní“ diesel – 2,2 Skyactiv-D (150 k) s manuálem, avšak cena stoupne o padesát tisíc korun.
U výbavy Attraction je možné si vybrat z následujících motorizací – 2,0 Skyactiv-G (145 k) s manuálem za 746 400 Kč a silnější dvoulitr (165 k) s automatem pro změnu za cenu 796 400 Kč. Attraction je také první výbava, u které si lze vybrat 2,5 Skyactiv-G (k mání pouze s automatem), a to za 809 400 Kč. Pro příznivce dieselů je připraven pouze slabší agregát, konkrétně s výkonem 150 koní, a to jak s manuální (796 400 Kč), tak automatickou převodovkou (846 400 Kč). Výbavový stupeň Attraction nabídne navíc oproti Challenge následující prvky – adaptivní světlomety, denní svícení s LED diodami, vyhřívaná přední sedadla, přední a zadní parkovací asistent, DAB digitální rádio, zadní parkovací kamera, vyhřívaný volant a také vyhřívané přední stěrače.
S výbavou Revolution si lze pořídit z benzínových zástupců silnější 2,0 Skyactiv-G s manuální převodovkou (796 400 Kč) anebo vrcholný 2,5 Skyactiv-G s automatem (852 900 Kč). Co se týče vznětových motorizací, je k dispozici 150koňový agregát s oběma převodovkami. Cena byla stanovena na 839 900 Kč, za automat se pak připlácí 50 tisíc korun. Pak na vrcholu je 2,2 Skyactiv-D (184 k), ale jen s automatickou převodovkou, a to za 901 900 Kč. Výbava Revolution má navíc oproti Attraction – 19“ litá kola, adaptivní LED světlomety, alarm, 360° kamera, bezklíčové zamykání Smart Card, systém SCBS pro prevenci zadního nárazu, audiosystém BOSE s 11 reproduktory, řadící pádla pod volantem (jen u verze G194 a D184) a digitální přístrojový štít.
Dalším v pořadí je stupeň Revolution TOP, kde je k mání následující výčet motorů – silnější dvoulitr s manuální převodovkou (844 900 Kč), 2,5litrový Skyactiv-G s automatem (900 900 Kč) a pak samozřejmě výkonnější 2,2 Skyactiv-D s oběma převodovkami (899 900 Kč, za automat příplatek padesát tisíc korun). Revolution TOP se může pyšnit oproti obyčejné Revolution například koženým čalouněním, elektricky ovládanými předními sedadly i s pamětí, vyhřívanými zadními sedadly a ventilovanými předními sedačkami.
Novinkou u omlazené Mazdy 6 je výbava Takumi Plus, která nabízí stejný výčet motorů jako tomu je u předchozí výbavy Revolution TOP. Jen tedy ceny jsou jiné, takže za 2,0 Skyactiv-G (165 k) si značka účtuje 885 900 Kč, za 2,5 Skyactiv-G zase 941 900 Kč. A pokud jde o dieselové motory, tak nejsilnější zástupce má stanovou cenu na 940 900 Kč v případě manuální převodovky (za automat opět příplatek padesát tisíc korun). A co nabízí Takumi Plus navíc oproti předešlým výbavám? Tak především prémiové kožené čalounění Nappa a tmavou přední masku (Gunmetal), ale také LED osvětlení interiéru, bezrámové vnitřní zrcátko, obložení interiéru alcantarou, dřevěnými lištami ve dveřích, kovovým dekorem u ovladačů pro elektrické ovládání sedadel a nechybí i elektricky ovládané střešní okno.
Samozřejmě na český trh vstoupila také inovovaná Mazda 6 Wagon, která nabídne stejné motorizace, dokonce i ceny jako sedan. Oproti klasické verzi má navíc pohon 4×4. Ten je k dispozici se slabším 2,2 Skyactiv-D (150 k) v kombinaci s manuální převodovkou, vycházející ve výbavě Attraction na 851 400 Kč. Silnější diesel (184 k) s automatem a poháněnými oběma nápravami lze zakoupit ve výbavovém stupni Revolution TOP za 1 004 900 Kč, anebo i v nové výbavě Takumi Plus za 1 045 900 Kč.
Mazda 6 má také výbavu na přání, za metalický/perleťový lak se připlácí 14 900 Kč a prémiový lak Machine Grey či Soul Red Crystal vychází na 18 400 Kč, respektive 22 300 Kč. U výbavy Revolution TOP je dokonce možnost si připlatit 5000 Kč za bílé kožené čalounění.