Omlazená Mazda 6 zlepšila bezpečnost posádky a dostala pět hvězdiček EuroNCAP

Známá evropská organizace EuroNCAP, zabývající se výhradně bezpečností vozidel včetně nárazových testů, otestovala další skupinku nových vozidel, mezi kterými tentokrát nechyběla omlazená Mazda 6.
Jak už asi tušíte, Mazda 6 s modelovým ročníkem 2018 získala maximální počet pěti hvězdiček a zároveň jde o vůbec první Mazdu, která prošla testy podle nových přísnějších norem.

Takového úspěchu bylo dosaženo především díky zvýšené tuhosti karoserie a rozšíření bezpečnostních prvků v rámci balíčku i-ACTIVSENSE, který pomáhá řidiči identifikovat potenciální rizika a snižovat tak míru poškození vozu či zranění. Automobilka nezapomněla samozřejmě ani na chodce. Stále se testují vozidla ve čtyřech kategoriích – ochrana dospělých, ochrana dětí, bezpečnost chodců a asistenční systémy. Omlazená Mazda 6 dosáhla zlepšení ve třech odvětvích ze čtyř zmíněných oproti předchůdci z roku 2013.
Řečí čísel, ochrana dospělých v kabině se zlepšila na 95% (nárůst o 3%), přičemž vůz exceloval především u čelních nárazů se stojícím autem a bočních nárazů. Ochrana dětské posádky je lepší o neuvěřitelných 14%, takže dosáhla nyní hodnoty 91% – opět vůz vynikal v čelních a bočních nárazech. Pokud jde o ochranu chodců, zde je totožný údaj s předchůdcem – přesněji 66%. A asistenční systémy jsou na tom o něco lépe, dosáhly výsledku 73%.
A co přinesla modernizace u balíčku i-ACTIVSENSE? Vylepšený adaptivní tempomat Mazda Radar Cruise Control (MRCC), přepracované adaptivní LED světlomety (ALH), dále systém pro inteligentní přizpůsobení rychlosti (ISA), funkci automatického přibrzdění a monitorování kolem vozu 360°. Pro chodce byla zase zlepšena konstrukce kapoty.
Ovšem za pětihvězdičkové ocenění může samozřejmě také vynikající jízdní dynamika, neboť Mazda 6 nabízí lineární, citlivé a předvídatelné zrychlení, brzdění, manipulace a řízení. Takže díky tomu lze vůz řídit bezpečněji a zároveň snižují riziko potenciálních nehod, aniž by ohrozily tradiční charakteristiku vozů Mazda.
Zdroj: Mazda, euroncap.com



Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *