V hlavní roli SUV! Výkonný ředitel Mazdy opět vyloučil znovuzrození sportovní divize

V hlavní roli SUV! Výkonný ředitel Mazdy opět vyloučil znovuzrození sportovní divize

Vozy Mazda byly odjakživa pro milovníky jízdy, kteří se mohou těšit v dohledné době na novou platformu s pohonem zadních kol a řadové šestiválce. To se dá označit skoro až za zázrak na dnešní dobu. Proto se australský deník rozhodl uskutečnit rozhovor s místním výkonným ředitelem Mazdy o případném znovuzrození divize MPS.

Manažer Alastair Doak v podstatě vyloučil návrat sportovní divize, neboť automobilka nechce následovat rostoucí trend sportovnějších variant. Padla také otázka ohledně výkonnější modernizované CX-5, která se těší oblibě mezi zákazníky, na což Doak odpověděl: „Bylo by to hezké, ale objem výroby sportovní verze by byl v reálu dost malý. Myslím si, že naše hranice výkonu poskočí i tak, a to díky nové CX-60 s celkovým výkonem 328 koní. Je to rychlý stroj.“

Mazda je bohužel jedna z mála značek, která nemá svou sportovní podznačku. Samozřejmě typickými divizemi jsou BMW M, Audi Sport nebo Mercedes-AMG, ale i taková Toyota má GR (Gazoo Racing), Hyundai zas N Performance a Kia vyrábí výkonnější auta pod označením GT. Nelze opomenout i divizi ST od Fordu a R od Volkswagenu. Označení MPS zmizelo z nabídky v roce 2013 a o sedm let později dokonce prohlášeno za „mrtvé“.

Doak nadále řekl během rozhovoru: „Myslíme si, že naše auta jezdí a ovládají se docela dobře i tak, čemuž odpovídá i jejich vzhled. Kdybychom nabídli ještě silnější vozy než doposud, vedli bychom si dobře, navíc budeme mít opět platformu s pohonem zadních kol, která nás odliší od ostatních.“ Vozy Mazda byly chváleny za jízdní dynamiku, ale vlivem nedostatku výkonných motorů nedokázali konkurovat ostatním značkám. To se nyní s příchodem CX-60 má právě změnit.

Mazda CX-60 je označována za průkopníka nové řady prémiových SUV a zároveň se může pochlubit nejvýkonnější sériovou pohonnou jednotkou v historii automobilky. A to ještě má dostat časem benzínový řadový šestiválec, o kterém se toho zatím moc neví. Je tak i možné, že překoná výkon, se kterým se pyšní plug-in hybridní ústrojí.

Závěrem Doak pronesl: „Myslím, že duch sportovnosti je stále s námi. A myslím, že to bude v pohodě do budoucna.“

Zdroj: whichcar.com.au, carscoops.com

Jiří Diviš

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít