Pokračování svolávací akce ohledně dieselů, problém má i 1,5 Skyactiv-D

Cirka před měsícem jsem zveřejnil na našich webových stránkách, že Mazda plánuje svolávací akci kvůli dieselovému motoru.
Zkoušel jsem zapátrat po dalších informacích, a nakonec se podařilo zjistit nové informace, které nebudou zrovna potěšující pro majitele Mazd se vznětovým motorem. Dobrou zprávou však je, že i český import to řeší.

Konečně tak je známo, jakou konkrétní potíž má 2,2litrový dieselový čtyřválec Skyactiv-D. Kamenem úrazu je prosakující těsnění u vstřikovače, což znamená, že se zde usazují výfukové zplodiny a ty mohou dokonce zamezit samotnému mazání. Pochopitelně to celé pak může vést k poškození motoru. Ovšem ještě jeden problém má daný agregát, přesněji injektor controlleru nemá dostatečnou izolaci proti rušení. Jinými slovy, procházející proud často přesahuje povolené hranice a to by mohlo vést k poškození vstřikovače či zkratu.
Naštěstí i český import řeší nastolenou situaci a majitele poškozených vozů bude písemně či telefonicky informovat. Případně se můžete zeptat ve svém „domácím“ dealerství, jako to udělal jeden čtenář a opravdu jeho vůz, konkrétně CX-5, prošel kontrolou.
Málokdo by to tušil, ale s malými komplikacemi se potácí také menší dieselový agregát 1,5 Skyactiv-D. Během ledna si údajně mnoho evropských zákazníků stěžovalo, že dieselová patnáctistovka má velmi omezený výkon a za jízdy dokonce cuká či vynechává, dokonce se to prý už řešilo v minulosti. Mazda proto doporučuje aplikovat do nafty extra aditiva, například Coldflow od Totalu. 
Jiří Diviš

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít