Prodej Mazd v Česku – březen 2017

I když to venku vypadá občas jako by byl měsíc listopad, a to z důvodu překvapivého sněžení, ve skutečnosti se však blíží konec dubna a s tím i zveřejněné prodeje za březen.
Mazda si však i v třetím měsíci letošního roku drží svůj standard a na mainstream bohužel zdaleka nedosahuje, ale ono to není ani cílem automobilky.

Dopředu jenom upozorňuji, proč některé segmenty chybí v přiložených materiálech. Není to tím, že by nebyly k nalezení dané statistiky, ale proto, že Mazda nemá ve zmíněných třídách svého zástupce. Minulý rok zmizela Mazda 5 i ze segmentu MPV, jelikož její výroba byla ukončena.
V segmentu B se neudály žádné změny oproti minulým měsícům, neboť Mazda 2 není téměř vidět na českých silnicích. Je to možná i proto, že slušně vybavená „dvojka“ se blíží cenově Mazdě 3, která je větší a praktičtější. Za březen se jich prodalo pouze sedm. Za to v segmentu C se prodala „trojka“ o něco víc než v únoru a převládala poptávka po benzínech.
Nárůst prodejů nastal také u Mazdy 6, kde ale většina zákazníků též sáhla raději po zážehových agregátech. Nabídka pohonu 4×4 zřejmě brzy zmizí, protože za březen si jej vybrali jenom 2 lidé. Ač u konkurence v kategorii SUV mají navrch diesely, u Mazdy je to jinak. Jak u CX-3, tak i CX-5 byl větší zájem o benzínové motory. Zároveň je poznat, že již nastala sezóna, neboť za březen bylo prodáno krásných jedenáct MX-5.

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *