Prodej Mazd v Česku – únor 2017

Jelikož měly lednové prodeje Mazdna českém trhu značný úspěch, myslím tím v návštěvnosti článku, rozhodl jsem se, že budu nadále vytvářet tyto přehledy.
Měsíc utekl jako voda a byly tak zveřejněny statistiky pro únor. Pokud jde o nějakou celkovou bilanci, tak u Mazdy se nějak čísla extrémně neliší, ale pojďme se na to podívat podrobně.

Dopředu jenom upozorňuji, proč některé segmenty chybí v přiložených materiálech. Není to tím, že by nebyly k nalezení dané statistiky, ale proto, že Mazda nemá ve zmíněných třídách svého zástupce. Minulý rok zmizela Mazda 5 i ze segmentu MPV, jelikož její výroba byla ukončena.
Podíváme-li se na kategorii malých aut, tak dojdeme k závěru, že Mazda 2 není opravdu vyhledávaným zbožím a je tak spíše otázkou času, kdy bude stažena z českého trhu. Ale třeba se pletu, uvidíme… Při mrknutí na segment C, čili nižší střední třídu, nelze si nevšimnout údaje, který ukazuje, že čeští zákazníci kupují Mazdu 3 výhradně s benzínovým motorem. Že by za to mohly nedávno ohlášené svolávací akce?
Stejný případ nastává i ve střední třídě, kde zástupce Mazda 6 opět vyjel ze showroomů většinou se zážehovým agregátem Skyactiv-G. Pro zajímavost, pouze jeden exemplář byl s pohonem 4×4. Nabídka pohonu všech čtyř kol zřejmě taky brzy zmizí z našeho trhu. U kategorie SUV je oblíbenější CX-3 než CX-5, protože jde o ideální druhé vozidlo do rodiny či pro manželku. Mazda CX-3 byla prodávána spíše jen s benzínovými motory a pohon 4×4 nebyl takový zájem, i mně přijde nadbytečný u takového vozu. Větší CX-5 už má nějaký odbyt i s dieselovými motory a „čtyřkolkou“, ale to není divu. Ovšem stále i u ní dominují prodeje s benzíny.
Sezóna je již za rohem, a proto vzrostl i zájem o současnou MX-5. Za únor byly tedy prodány jenom dvě, ale ono se to rozjede s příchodem slunečných dnů.

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *