Svitla naděje? Mazda začala přemýšlet o nové 3 MPS, ale má to háček

Jako na houpačce! Koncem listopadu loňského roku, krátce po světové premiéře nové Mazdy 3, vzniklo interview s novým globálním šéfem Mazdy nejen o budoucnosti divize MPS. Tenkrát bylo řečeno, že se svět již nedočká dalšího modelu s tímto označením. Ale dnes je zase situace jiná…
Britský Autocar hodil řeč s programovým manažerem, jménem Kota Beppu, při uvedení nové „trojky“ na australský trh a prozradil zajímavé informace. Jak to tedy bude? Můžeme se těšit na nové MPS nebo jde zas o typické mlžení?

Beppu prohlásil: „Jsem chlap, takže chci řídit výkonnou Mazdu 3 a udělám pro to maximum“. Projekt sice nebyl zatím potvrzen, ale dle jeho slov jde o pouhou formalitu. Navíc uvedl, že zájem o výkonnou 3 je enormní, a to převážně z „nejrozvinutějších zemí“ jako je USA, Austrálie či Japonsko. Ano, Evropa nebyla vážně zmíněna…
Už při odhalení podrobností k nové Mazdě 3, a to nejen v evropské, ale i americké specifikaci, bylo jasné, že Mazda má v podstatě připravenou techniku pro případné MPS – jen udělat finální rozhodnutí. Na základě tvrzení Koty Beppu je zřejmé, že by byl použit 2,5litrový přeplňovaný čtyřválec Skyactiv-G, ale v návrhu jsou údajně další možné motorizace. Beppu se však chce vyhnout hybridní variantě. Pokud si ještě pamatujete, tak zmíněný agregát disponuje výkonem cca 250 koní a točivým momentem 420 Nm. Nebyl by to krásný odkaz na minulost?
Takhle by mohla vypadat nová Mazda 3 MPS, render
Bohužel není známo, zda by nová 3 MPS nabídla pohon předních či všech čtyř kol, ale osobně se přikláním ke 4×4, neboť dle nedávných testů funguje skvěle na nové generaci a šlo by o lepší přenesení výkonu ohledně trakce. Dokonce se nemluví ani o volbě převodovky, a proto se řada lidí přiklání spíše pro šestistupňový manuál. Ale kdo ví, jak to bude, jelikož například vylepšená Mazda 6 s modelovým rokem 2019 už nemá v nabídce pro americký trh manuální převodovku.
Je jasné, že by nová Mazda 3 MPS mohla nabídnout klidně výkon přes 300 koní, ale jak pronesl sám Beppu, výkonná „trojka“ musí být ideálním kompromisem mezi sportovní a komfortní jízdou, neboli má být přátelštější než Golf GTI a stát se tak warm hatchem než hot hatchem. Navíc se může také stát, že výkonné provedení Mazdy 3 neponese staronové označení MPS.
Takže i když svitla naděje pro obnovení divize MPS, evropští zákazníci stejně zapláčou. A důvod? Emisní limity… Už samotný motor 2,5T Skyactiv-G se nenabízí kvůli emisím u Mazdy 6 jako je tomu třeba v Americe. Necháme se překvapit, jak to nakonec dopadne. Pokud by však nová 3 MPS byla schválena k sériové výrobě, dočkali bychom se ji během roku 2021, poněvadž už nyní se prý pracuje na jejím vývoji.  
Zdroj: carscoops.com, autocar.co.uk
Jiří Diviš

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít