Zakamuflovaná Mazda Koeru se již prohání po silnicích, bude větší než CX-5

Frankfurtský autosalon, kde se představil stylový koncept Mazda Koeru, pomalu zavírá své brány, ale nikdy by mě nenapadlo, že se studie Koeru objeví tak brzy na silnicích a rovnou v sériovém provedení s řádnou kamufláží. Přistižený testovací prototyp s 19“ koly byl spatřen na jedné čínské silnici.
I když má testovací vůz dokonalou kamufláž, nejdou přehlédnout jisté změny zvenčí i zevnitř oproti nedávno představenému konceptu. Prozatím není jasné, zda se koncept Koeru v sériové podobě přetransformuje na novou generaci CX-7 nebo úplně nové SUV-kupé CX-4, jelikož crossovery jsou stále víc a víc oblíbené.

Jenomže podle mého názoru půjde spíše o novou CX-7, jelikož Koeru je o trochu větší než současná CX-5. To znamená, že by se nový model umístil v nabídce mezi onu CX-5 a připravovaného nástupce CX-9. Dáme si však také pár rozměrů pro srovnání. Rozvor náprav má CX-5 a Koeru totožný, čili 2700 mm, kdežto koncept má na délku 4 600 mm (CX-5 jen 4540 mm), na šířku 1900 mm (CX-5 1840 mm) a na výšku 1500 mm (CX-5 je vyšší, přesněji o 170 mm). Ale v sériovém provedení může Koeru narůst ještě do výšky, aby byl zvětšen prostor pro cestující a zároveň si zanechal sportovní profil. 
Samozřejmostí u produkčního modelu na základech Koeru jsou také větší vnější zpětná zrcátka, místo výdechů v rozích předního nárazníku i mlhová světla a také lze počítat s ubráním některých linek a extravagancí, ale zároveň chce Mazda zanechat podobnost se studií. Stejně se zachovala i u konceptu Takeri a sériové Mazdy 6 třetí generace.
Vezmeme-li v potaz, že se sériový Koeru již testuje na silnicích, můžeme očekávat příjezd na trhy během následujících 18 měsíců a světovou premiéru možná na ženevském autosalonu v roce 2016. A co se týče motoru, mohla by nová CX-7 dostat i 2,5litrový přeplňovanýčtyřválec Skyactiv, který bude mít svou premiéru v nástupci CX-9 a možná i konceptu Mazdy 3 MPS. Pochopitelně na evropském trhu u nové CX-4/CX-7 budou k mání i menší zážehové a vznětové motory.
Zdroj: carscoops.com
Jiří Diviš

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít