Zpráva dne! Mazda konečně potvrdila návrat rotačního motoru, má to ale háček

Dlouho se o plánech Mazdy nemluvilo, ale teď se to zase pomalu rozjíždí. Včera jsem informoval o možné modernizaci modelu MX-5, která přinese také změny v motorech.

Dneska se objevila zpráva, na kterou čekají asi všichni příznivci japonské značky. Mazda potvrdila oficiálně návrat rotačního motoru, ale…

…ne v takové roli jako dříve. Přímo to potvrdil nizozemskému portálu ZerAuto.nl viceprezident prodeje a zákaznického servisu pro Evropu, Martijn ten Brink. Krom toho odhalil také zajímavé budoucí plány Mazdy.
Podle nové strategie Sustainable Zoom-Zoom 2030 postaví automobilka plnohodnotný elektromobil, který by se měl představit v příštím roce. Bohužel neví se prozatím, o jaký model půjde konkrétně, ale Brink zmínil, že by měl velikostí odpovídat Mazdě 3 a bude postaven na nové platformě s prostorem pro baterii, jinými slovy jde také o nový základ pro Mazdu 2, 3 a CX-3. Pokud jde o novou „trojku“, představí se v roce 2019.
A právě v příplatkové výbavě elektromobilu nebude chybět zcela nový rotační motor. Ano, je to tak, dlouho vyvíjený Wankel bude sloužit jako generátor. Navzdory tomu, že není příliš potřeba, protože běžný majitel cestuje v průměru 60 km za den z domu do práce a zpátky, hlavním cílem rotačního motoru bude vzít zákazníkům jakékoliv pochybnosti. Brink dodává: „Auto je komerční problém, protože úspěch závisí také na různých nařízeních. Ať už jich prodáme 5 či 10 tisíc, hodně se z nich naučíme.“
Konkrétně jde o jednorotorový motor, který nemá turbodmychadlo. Striktně bude fungovat jako generátor a v konstrukci bude umístěn tak, aby se zachovalo nízké těžiště. Jelikož je prý velký asi jako krabice od bot, nedostaví se žádné vibrace a řidič si tak nevšimne, že je zrovna aktivní. I když jde Mazda cestou elektrifikace, nadále zastává názor, že spalovací motory mají potenciál.
Doslova Brink pronesl: „Pohledem Mazdy je spalovací motor daleko od zániku. I za 15 či 25 let zůstane spalovací motor důležitou součástí automobilů, protože ho používají například i hybridní či plug-in hybridní soustavy.“
Zdroj: zerauto.nl
Jiří Diviš

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít