Zpráva dne! Mazda konečně potvrdila návrat rotačního motoru, má to ale háček

Dlouho se o plánech Mazdy nemluvilo, ale teď se to zase pomalu rozjíždí. Včera jsem informoval o možné modernizaci modelu MX-5, která přinese také změny v motorech.

Dneska se objevila zpráva, na kterou čekají asi všichni příznivci japonské značky. Mazda potvrdila oficiálně návrat rotačního motoru, ale…

…ne v takové roli jako dříve. Přímo to potvrdil nizozemskému portálu ZerAuto.nl viceprezident prodeje a zákaznického servisu pro Evropu, Martijn ten Brink. Krom toho odhalil také zajímavé budoucí plány Mazdy.
Podle nové strategie Sustainable Zoom-Zoom 2030 postaví automobilka plnohodnotný elektromobil, který by se měl představit v příštím roce. Bohužel neví se prozatím, o jaký model půjde konkrétně, ale Brink zmínil, že by měl velikostí odpovídat Mazdě 3 a bude postaven na nové platformě s prostorem pro baterii, jinými slovy jde také o nový základ pro Mazdu 2, 3 a CX-3. Pokud jde o novou „trojku“, představí se v roce 2019.
A právě v příplatkové výbavě elektromobilu nebude chybět zcela nový rotační motor. Ano, je to tak, dlouho vyvíjený Wankel bude sloužit jako generátor. Navzdory tomu, že není příliš potřeba, protože běžný majitel cestuje v průměru 60 km za den z domu do práce a zpátky, hlavním cílem rotačního motoru bude vzít zákazníkům jakékoliv pochybnosti. Brink dodává: „Auto je komerční problém, protože úspěch závisí také na různých nařízeních. Ať už jich prodáme 5 či 10 tisíc, hodně se z nich naučíme.“
Konkrétně jde o jednorotorový motor, který nemá turbodmychadlo. Striktně bude fungovat jako generátor a v konstrukci bude umístěn tak, aby se zachovalo nízké těžiště. Jelikož je prý velký asi jako krabice od bot, nedostaví se žádné vibrace a řidič si tak nevšimne, že je zrovna aktivní. I když jde Mazda cestou elektrifikace, nadále zastává názor, že spalovací motory mají potenciál.
Doslova Brink pronesl: „Pohledem Mazdy je spalovací motor daleko od zániku. I za 15 či 25 let zůstane spalovací motor důležitou součástí automobilů, protože ho používají například i hybridní či plug-in hybridní soustavy.“
Zdroj: zerauto.nl

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *