Dva motory, dvě turba a 12 válců, to je šílená Mazda MX-3 z Kanady

Malé sympatické kupé Mazda MX-3, které mělo premiéru už v roce 1991, se objevuje na našich silnicích opravdu velmi sporadicky. Prakticky se dá říci, že nebýt pořádaných srazů, tak na ni v běžném provozu jen tak nenarazíme.
Sice nevím, jak je viděna na zámořských silnicích, ale jeden nadšenec z Kanady ji použil ke svému bláznivému nápadu. Nutno říci, že jde o brutální šílenost…

I když se MX-3 vyráběla „jenom“ sedm let v devadesátkách, nástupce se nikdy nedočkala, ale má aspoň prvenství, které ji nikdo nevezme – pod kapotou mohla nabídnout jeden z nejmenších šestiválců na světě, který nabídl objem motoru sotva 1,8 litru. To však některým jedincům nestačilo a měnili ho za 2,5litrový šestiválec.
Jenomže zmíněný Kanaďan posunul tuhle myšlenku o pár levelů nahoru. Vpředu pod kapotou se nic nezměnilo, tudíž stále se zde vyjímá 1,8 V6 (K8-DE), avšak s velkým turbodmychadlem, a pohání přední kola. Tohle už samo o sobě je vskutku šílený tuning, ale majitel nebyl stále nabažen, a proto za sedačky umístil ještě 2,5litrový šestiválec (KL-ZE). A výsledek?
Tahle Mazda MX-3 tak nabízí dva motory se dvěma turbodmychadly, dohromady neuvěřitelných 12 válců a v neposlední řadě výkon 900 koní (!). Co však je absolutní lahůdkou, tj. střídání poháněných kol. Jinými slovy, modifikovaná MX-3 může disponovat v případě potřeby pohonem předních nebo zadních kol, či dokonce pohonem všech čtyř kol! To se pak člověk nesmí divit, že má v autě dvě řadicí páky…Však podívejte se sami na přiložené video.
Zdroj: carscoops.com

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *