Dva motory, dvě turba a 12 válců, to je šílená Mazda MX-3 z Kanady

Malé sympatické kupé Mazda MX-3, které mělo premiéru už v roce 1991, se objevuje na našich silnicích opravdu velmi sporadicky. Prakticky se dá říci, že nebýt pořádaných srazů, tak na ni v běžném provozu jen tak nenarazíme.
Sice nevím, jak je viděna na zámořských silnicích, ale jeden nadšenec z Kanady ji použil ke svému bláznivému nápadu. Nutno říci, že jde o brutální šílenost…

I když se MX-3 vyráběla „jenom“ sedm let v devadesátkách, nástupce se nikdy nedočkala, ale má aspoň prvenství, které ji nikdo nevezme – pod kapotou mohla nabídnout jeden z nejmenších šestiválců na světě, který nabídl objem motoru sotva 1,8 litru. To však některým jedincům nestačilo a měnili ho za 2,5litrový šestiválec.
Jenomže zmíněný Kanaďan posunul tuhle myšlenku o pár levelů nahoru. Vpředu pod kapotou se nic nezměnilo, tudíž stále se zde vyjímá 1,8 V6 (K8-DE), avšak s velkým turbodmychadlem, a pohání přední kola. Tohle už samo o sobě je vskutku šílený tuning, ale majitel nebyl stále nabažen, a proto za sedačky umístil ještě 2,5litrový šestiválec (KL-ZE). A výsledek?
Tahle Mazda MX-3 tak nabízí dva motory se dvěma turbodmychadly, dohromady neuvěřitelných 12 válců a v neposlední řadě výkon 900 koní (!). Co však je absolutní lahůdkou, tj. střídání poháněných kol. Jinými slovy, modifikovaná MX-3 může disponovat v případě potřeby pohonem předních nebo zadních kol, či dokonce pohonem všech čtyř kol! To se pak člověk nesmí divit, že má v autě dvě řadicí páky…Však podívejte se sami na přiložené video.
Zdroj: carscoops.com
Jiří Diviš

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít