Emise až na prvním místě, nová Mazda 2 je převlečená hybridní Toyota
Volba rozumem. Tak by se dal zhodnotit krok Mazdy, která představila novou generaci modelu 2 Hybrid. Jenže není tak nějak důvod k radosti, protože jde o jednovaječné dvojče Toyoty Yaris. Sice se dlouho vědělo, že půjde o derivát Toyoty, ale osobně jsem doufal v osobitější design.
Každopádně, představená Mazda 2 Hybrid je určena pro evropský trh a bude se prodávat společně se současnou generací, která bude nadále nabízet pohonné jednotky Skyactiv. Co se týče designu, jde o Toyotu Yaris pouze s logy Mazda. Ale i s těmi měli designéři práci, protože musela tak dokonale zapadnout, aniž by bylo potřeba vyměnit nějaký díl. Ani v interiéru se nic nezměnilo ve srovnání s Toyotou, pouze na volantu se vyjímá logo Mazdy a na koberečkách zase nápis Mazda 2.
Stejně jako Yaris, i Mazda 2 Hybrid je postavena na platformě TNGA-B s délkou 3940 mm a rozvorem náprav 2550 mm. Hybridní pohonná jednotka disponuje kombinovaným výkonem 115 koní a točivým momentem 169 Nm, přičemž 1,5litrový atmosférický benzínový tříválec má 92 koní a elektromotor spojený s předními koly zase 80 koní. Ve voze se nachází ještě druhý elektromotor určený pro startování a nabíjení lithium-iontové baterie – děje se tak například během rekuperace energie při zpomalování. Díky tomu dokáže malý hatchback nastartovat i jezdit delší dobu v EV režimu.
Mazda 2 Hybrid dokáže zrychlit na stovku za 9,7 sekundy, což není tolik působivé, ale kombinovaná spotřeba do 4 l/100 km dle WLTP už ano. Emise CO2 se pohybují mezi 87 – 93 g/km v závislosti na tom, zda má vůz 15“ nebo 16“ kola. Mazda 2 Hybrid dorazí do showroomů během jara roku 2022 a bude se nabízet ve třech výbavách – Pure, Agile a Select. Navíc je to vůbec poprvé, co Mazda nabídne v Evropě plně hybridní model, jelikož doteď měla jen mild hybridy a plně elektrickou MX-30.
A proč se vlastně Mazda rozhodla k derivátu Toyoty? Určitě to souvisí i s alianční smlouvou, kterou uzavřela s japonskou značkou před pár lety. Ovšem ten hlavní důvod budou přísné emisní limity, které má právě „dvojka ala Yaris“ pomoci snížit v rámci evropského portfolia. Mazda prohlásila, že chce do roku 2030 snížit průměrné emise CO2 o 50% a do roku 2050 dosáhnout uhlíkové neutrality. A nepochybně dalším důvodem bude snížení vývojových nákladů, jelikož nebýt Toyoty Yaris, odešla by Mazda pravděpodobně ze segmentu malých aut z důvodu nerentabilnosti. Navíc Toyota představila nedávno také městský crossover Yaris Cross, ze kterého může být klidně nová Mazda CX-3. A co si budeme povídat, Yaris je dobré auto, hojně se prodává a navíc se pyšní i titulem evropské Auto roku 2021.
Pokud sledujete nabídku Mazdy i za hranicemi starého kontinentu, určitě víte, že si nyní značky prohodily role. Jinými slovy, v letech 2016 až 2020 se nabízela v Americe Toyota Yaris, která byla zase pro změnu dvojčetem Mazdy 2. Je ale pravdou, že Yaris měl například odlišný nárazník oproti dvojce.
Zdroj: carscoops.com
One thought on “Emise až na prvním místě, nová Mazda 2 je převlečená hybridní Toyota”