Emise až na prvním místě, nová Mazda 2 je převlečená hybridní Toyota

Emise až na prvním místě, nová Mazda 2 je převlečená hybridní Toyota

Volba rozumem. Tak by se dal zhodnotit krok Mazdy, která představila novou generaci modelu 2 Hybrid. Jenže není tak nějak důvod k radosti, protože jde o jednovaječné dvojče Toyoty Yaris. Sice se dlouho vědělo, že půjde o derivát Toyoty, ale osobně jsem doufal v osobitější design.

Každopádně, představená Mazda 2 Hybrid je určena pro evropský trh a bude se prodávat společně se současnou generací, která bude nadále nabízet pohonné jednotky Skyactiv. Co se týče designu, jde o Toyotu Yaris pouze s logy Mazda. Ale i s těmi měli designéři práci, protože musela tak dokonale zapadnout, aniž by bylo potřeba vyměnit nějaký díl. Ani v interiéru se nic nezměnilo ve srovnání s Toyotou, pouze na volantu se vyjímá logo Mazdy a na koberečkách zase nápis Mazda 2.

Stejně jako Yaris, i Mazda 2 Hybrid je postavena na platformě TNGA-B s délkou 3940 mm a rozvorem náprav 2550 mm. Hybridní pohonná jednotka disponuje kombinovaným výkonem 115 koní a točivým momentem 169 Nm, přičemž 1,5litrový atmosférický benzínový tříválec má 92 koní a elektromotor spojený s předními koly zase 80 koní. Ve voze se nachází ještě druhý elektromotor určený pro startování a nabíjení lithium-iontové baterie – děje se tak například během rekuperace energie při zpomalování. Díky tomu dokáže malý hatchback nastartovat i jezdit delší dobu v EV režimu.

Mazda 2 Hybrid dokáže zrychlit na stovku za 9,7 sekundy, což není tolik působivé, ale kombinovaná spotřeba do 4 l/100 km dle WLTP už ano. Emise CO2 se pohybují mezi 87 – 93 g/km v závislosti na tom, zda má vůz 15“ nebo 16“ kola. Mazda 2 Hybrid dorazí do showroomů během jara roku 2022 a bude se nabízet ve třech výbavách – Pure, Agile a Select. Navíc je to vůbec poprvé, co Mazda nabídne v Evropě plně hybridní model, jelikož doteď měla jen mild hybridy a plně elektrickou MX-30.

A proč se vlastně Mazda rozhodla k derivátu Toyoty? Určitě to souvisí i s alianční smlouvou, kterou uzavřela s japonskou značkou před pár lety. Ovšem ten hlavní důvod budou přísné emisní limity, které má právě „dvojka ala Yaris“ pomoci snížit v rámci evropského portfolia. Mazda prohlásila, že chce do roku 2030 snížit průměrné emise CO2 o 50% a do roku 2050 dosáhnout uhlíkové neutrality. A nepochybně dalším důvodem bude snížení vývojových nákladů, jelikož nebýt Toyoty Yaris, odešla by Mazda pravděpodobně ze segmentu malých aut z důvodu nerentabilnosti. Navíc Toyota představila nedávno také městský crossover Yaris Cross, ze kterého může být klidně nová Mazda CX-3. A co si budeme povídat, Yaris je dobré auto, hojně se prodává a navíc se pyšní i titulem evropské Auto roku 2021.

Pokud sledujete nabídku Mazdy i za hranicemi starého kontinentu, určitě víte, že si nyní značky prohodily role. Jinými slovy, v letech 2016 až 2020 se nabízela v Americe Toyota Yaris, která byla zase pro změnu dvojčetem Mazdy 2. Je ale pravdou, že Yaris měl například odlišný nárazník oproti dvojce.

Toyota Yaris ala Mazda 2

Zdroj: carscoops.com

Jiří Diviš

Jiří Diviš

One thought on “Emise až na prvním místě, nová Mazda 2 je převlečená hybridní Toyota

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít