Mazda CX-9 prošla dalším faceliftem, pohon všech čtyř kol má nově jako standard

Mazda CX-9 prošla dalším faceliftem, pohon všech čtyř kol má nově jako standard

Mazda chrlí teď jednu novinku za druhou. Nejprve se představilo nové SUV CX-50, které je určeno pouze pro americký trh. Pak jej následovala nová Mazda 2 Hybrid coby jednovaječné dvojče Toyoty Yaris, ale bude se prodávat společně se současným provedením. A nyní oznámila, že Mazda CX-9 projde další mírnou modernizací.

U nás sice CX-9 oficiálně nekoupíte, ale v zámoří ano. Představený facelift CX-9 se pozná jednoduše dle výbavy, protože nově bude standardem pohon všech čtyř kol. To znamená i zvýšení startovací ceny z 34 160 (cca 770 tisíc korun) na 35 280 amerických dolarů (cca 796 tisíc korun). I tak ale je novinka údajně o 780 dolarů (cca 18 tisíc korun) levnější ve srovnání s minulou verzí s 4×4.

Modelový rok 2022 přináší také výbavu Touring Plus startující na 41 660 amerických dolarech (cca 940 tisíc korun). Nový výbavový stupeň navazuje na Touring s paketem Premium, ale má navíc leskle černou masku chladiče, hliníkové střešní nosiče a 20palcová černá litá kola. V kabině jsou k mání vyhřívaná/ventilovaná sedadla, řidičovo dokonce elektricky ovládané a s pamětí, a třeba i bezrámové vnitřní zrcátko.

Mazda CX-9 může být také vybavena koženým čalouněním, audiosystémem BOSE s 12 reproduktory, bezdrátovou nabíječkou pro chytré telefony, střešním oknem, elektricky výklopným víkem zavazadlového prostoru, bezklíčovým vstupem, 10,25palcovým displejem s multimediálním systémem a v neposlední řadě samostmívacím zpětným zrcátkem s funkcí HomeLink.

Omlazená CX-9 s modelovým rokem 2022 dorazí do amerických dealerství ještě letos v zimě a všechny kusy budou mít pod kapotou stejný motor – 2,5litrový přeplňovaný benzínový čtyřválec Skyactiv-G o výkonu 230 koní a točivém momentu 420 Nm při natankování 87oktanového benzínu. Pokud se však natankuje do vozu 93oktanový, výkon s krouticím momentem se vyšplhá na 253 koní, resp. 433 Nm. Motor spolupracuje výhradně se šestistupňovým automatem v kombinaci s avizovaným pohonem všech čtyř kol, který je právě nově standardní výbavou.

Zdroj: carscoops.com

Jiří Diviš

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *