Mazda CX-9 prošla dalším faceliftem, pohon všech čtyř kol má nově jako standard

Mazda CX-9 prošla dalším faceliftem, pohon všech čtyř kol má nově jako standard

Mazda chrlí teď jednu novinku za druhou. Nejprve se představilo nové SUV CX-50, které je určeno pouze pro americký trh. Pak jej následovala nová Mazda 2 Hybrid coby jednovaječné dvojče Toyoty Yaris, ale bude se prodávat společně se současným provedením. A nyní oznámila, že Mazda CX-9 projde další mírnou modernizací.

U nás sice CX-9 oficiálně nekoupíte, ale v zámoří ano. Představený facelift CX-9 se pozná jednoduše dle výbavy, protože nově bude standardem pohon všech čtyř kol. To znamená i zvýšení startovací ceny z 34 160 (cca 770 tisíc korun) na 35 280 amerických dolarů (cca 796 tisíc korun). I tak ale je novinka údajně o 780 dolarů (cca 18 tisíc korun) levnější ve srovnání s minulou verzí s 4×4.

Modelový rok 2022 přináší také výbavu Touring Plus startující na 41 660 amerických dolarech (cca 940 tisíc korun). Nový výbavový stupeň navazuje na Touring s paketem Premium, ale má navíc leskle černou masku chladiče, hliníkové střešní nosiče a 20palcová černá litá kola. V kabině jsou k mání vyhřívaná/ventilovaná sedadla, řidičovo dokonce elektricky ovládané a s pamětí, a třeba i bezrámové vnitřní zrcátko.

Mazda CX-9 může být také vybavena koženým čalouněním, audiosystémem BOSE s 12 reproduktory, bezdrátovou nabíječkou pro chytré telefony, střešním oknem, elektricky výklopným víkem zavazadlového prostoru, bezklíčovým vstupem, 10,25palcovým displejem s multimediálním systémem a v neposlední řadě samostmívacím zpětným zrcátkem s funkcí HomeLink.

Omlazená CX-9 s modelovým rokem 2022 dorazí do amerických dealerství ještě letos v zimě a všechny kusy budou mít pod kapotou stejný motor – 2,5litrový přeplňovaný benzínový čtyřválec Skyactiv-G o výkonu 230 koní a točivém momentu 420 Nm při natankování 87oktanového benzínu. Pokud se však natankuje do vozu 93oktanový, výkon s krouticím momentem se vyšplhá na 253 koní, resp. 433 Nm. Motor spolupracuje výhradně se šestistupňovým automatem v kombinaci s avizovaným pohonem všech čtyř kol, který je právě nově standardní výbavou.

Zdroj: carscoops.com

Jiří Diviš

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít