Inovovaná Mazda CX-3 vstupuje na domácí trh, nabízí zcela nový dieselový motor

Koncem letošního března Vám určitě neunikl článek o nově zmodernizované Mazdě CX-3, která se tak dočkala již druhé inovace v rámci životního cyklu.
A není tak překvapením, že první trh, na který vstoupí omlazená CX-3, bude právě ten domácí. V Japonsku se tak začne prodávat od konce května a nebude chybět speciální edice i nový dieselový motor, který má zavítat i do Evropy.

Aktualizovaný malý crossover CX-3 startuje na částce 19 300 amerických dolarů (cca 419 tisíc korun), za což dostanete základní výbavu 20S v kombinaci s pohonem předních kol. Pokud by byl zájem o pohon obou náprav, cena pak stoupne na 21 350 dolarů (cca 463 tisíc korun). Výbava XD ProActive S v kombu s pohonem 4×4 vychází na 26 797 dolarů (cca 581 tisíc korun), kdežto s poháněnými předními koly je daný výbavový stupeň levnější o 2051 dolarů (cca 44 500 korun). Ve výše zmíněných cenách není zahrnut ještě recyklační poplatek 101 dolarů (cca 2200 korun).
Čím se omlazená Mazda CX-3 liší od té předchozí, to je asi zbytečné psát, když jsem to zmiňoval v původním článku. Nicméně, městský crossover si má nadále zachovat vynikající ovladatelnost jako u kompaktního hatchbacku a navíc má nově nabídnout klidnější a pohodlnější cestování, a to díky přepracovanému odpružení a nově vyvinutým pneumatikám.
Co však nebylo zmíněno při odhalení nové podoby CX-3, to jest motorová paleta. Toho jsme se dočkali až nyní při uvedení na domácí trh, kdy model CX-3 jako první nabídne zcela nový motor 1,8 Skyactiv-D o výkonu 115 koní a točivém momentu 270 Nm. Jinými slovy, nahradí dosluhující dieselovou patnáctistovku o výkonu 105 koní. Mazda tak opět dokazuje, že jde jít směrem upsizingu. I když došlo na zvýšení objemu, tak váha motoru je prý téměř stejná. Krom toho má nová vznětová osmnáctistovka turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek (zajištění krouticího momentu i ve vysokých otáčkách), účinný vstřikovací systém, ale i snížené vnitřní tření za účelem lepší spotřeby.
Pozadu nezůstal ani 2,0 Skyactiv-G, který se dočkal pístů s nízkým třením a seříznutými okraji hlav a vysoce účinných vstřikovačů. A důvod této změny? Lepší reakce na plyn i dynamika v celém působišti otáček, a pak pochopitelně zlepšení v oblasti spotřeby a emisí.
Jak už jsem zmínil v úvodu, při uvedení CX-3 do prodeje dorazí i speciální edice Exclusive Mods. Ta bude založena na výbavách 20S a XD, a to jak s pohonem předních, tak i všech čtyř kol. Výstředním prvkem speciální edice bude především tmavě červené kožené čalounění Nappa v kombinaci s bílými interiérovými doplňky a společně prý tak vytvoří dráždivou městskou atmosféru. Daná edice se však začne vyrábět až od 1. července 2018.
Ve standardní či příplatkové výbavě nechybí ani bezpečnostní systémy, a to včetně inovovaného systému Advanced Smart Brake, detekující chodce v noci. Dále pak je v balíčku Radar Cruise Control se systémem Stop and Go, 360stupňový kamerový systém anebo automatické stmívání vnitřního zpětného zrcátka. Jinak omlazená Mazda CX-3 s novým motorem by mohla dorazit na evropskou půdu během následujícího půl roku, čili na podzim.
Zdroj: carscoops.com, carwatch.com.jp
Jiří Diviš

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít