Mazda oslavuje 50 milionů vyrobených vozů na území Japonska, dosáhla toho po 86 letech

Právě dnes se uskutečnil v Mazdě, přesněji ve výrobním závodě Hofu, pamětní ceremoniál na počest jednoho úžasného milníku – celkem 50 milionů vyrobených vozů v rodném Japonsku, stalo se tak 15. května letošního roku.

Ceremoniálu se zúčastnili výkonní ředitelé, různí zástupci daných oddělení a pochopitelně nechyběl i generální ředitel Mazdy Masamichi Kogai. Významného mezníku bylo dosaženo konkrétně po 86 letech a sedmi měsících, jelikož Mazda vyrobila svůj první tříkolový vůz v říjnu roku 1931.

Kogai pronesl na slavnostním ceremoniálu: „Mazda začala vyrábět automobily před 86 lety a nyní jsme v Japonsku dosáhli 50 milionů vyrobených vozů. Pokud bychom vyráběli milion aut ročně, daného milníku dosáhneme za padesát let. V budoucnu chceme, aby Mazda byla nadále silnou značkou prostřednictvím různých iniciativ. Naše výrobní závody v Hofu a Hirošimě se budou stále vyvíjet a vždy budou mateřskými továrnami, kde rychle vyvíjíme nové technologie a dovednosti předáváme do našich zámořských závodů.“
Mazda zahájila své působení jako automobilka v roce 1931, kdy začala vyrábět v Hirošimě tříkolové nákladní automobily. Odvážný vstup na trh s osobními automobily se uskutečnil až v roce 1960, a to přesněji s mini modelem R360 Coupe. Výroba vozidel byla odstartována v roce 1982 v továrně Hofu a poté tuzemské produkční povinnosti se rozdělily mezi Hofu a Hirošimu.
Produkční linky jsou schopné produkovat různé modely na jediné lince, což značce umožňuje výrobu několika modelů v nízkých objemech, což je průlom mezi tradičním mixem produktové různorodosti a konkurenceschopnosti a objemové efektivity. V letech 2016 a 2017 podniká značka kroky ke zvýšení produkční flexibility pro crossovery a vytvořila něco jako pracovní rámec schopný rychle reagovat na změny v poptávce. Domácí závody převzaly vedení v globální produkci Mazdy – produkční techniky a technologie založené v Japonsku se potom dostávají do zámořských závodů.

Mazda by chtěla prodat tento fiskální rok 1 660 000 vozů a podle střednědobého byznys plánu chce automobilka prodat dva miliony aut za fiskální rok do konce března 2024. Výroba vozidel s technologiemi a designem příští generace bude zahájena v roce 2019 a značka bude samozřejmě i pokračovat v rozšiřování výrobního rámce ve snaze dostat automobily co nejrychleji k zákazníkům. 
Mazda se snaží vytvořit svět, kde automobily budou udržovat život společně s lidmi, společnostmi a zemí. Dále se dočkáme vysoce kvalitních vozů a také Mazda se chce stát značkou, mezi níž a jejími zákazníky proudí silná emocionální vazba.
Zdroj: Mazda

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *