Mazda oslavuje 50 milionů vyrobených vozů na území Japonska, dosáhla toho po 86 letech

Právě dnes se uskutečnil v Mazdě, přesněji ve výrobním závodě Hofu, pamětní ceremoniál na počest jednoho úžasného milníku – celkem 50 milionů vyrobených vozů v rodném Japonsku, stalo se tak 15. května letošního roku.

Ceremoniálu se zúčastnili výkonní ředitelé, různí zástupci daných oddělení a pochopitelně nechyběl i generální ředitel Mazdy Masamichi Kogai. Významného mezníku bylo dosaženo konkrétně po 86 letech a sedmi měsících, jelikož Mazda vyrobila svůj první tříkolový vůz v říjnu roku 1931.

Kogai pronesl na slavnostním ceremoniálu: „Mazda začala vyrábět automobily před 86 lety a nyní jsme v Japonsku dosáhli 50 milionů vyrobených vozů. Pokud bychom vyráběli milion aut ročně, daného milníku dosáhneme za padesát let. V budoucnu chceme, aby Mazda byla nadále silnou značkou prostřednictvím různých iniciativ. Naše výrobní závody v Hofu a Hirošimě se budou stále vyvíjet a vždy budou mateřskými továrnami, kde rychle vyvíjíme nové technologie a dovednosti předáváme do našich zámořských závodů.“
Mazda zahájila své působení jako automobilka v roce 1931, kdy začala vyrábět v Hirošimě tříkolové nákladní automobily. Odvážný vstup na trh s osobními automobily se uskutečnil až v roce 1960, a to přesněji s mini modelem R360 Coupe. Výroba vozidel byla odstartována v roce 1982 v továrně Hofu a poté tuzemské produkční povinnosti se rozdělily mezi Hofu a Hirošimu.
Produkční linky jsou schopné produkovat různé modely na jediné lince, což značce umožňuje výrobu několika modelů v nízkých objemech, což je průlom mezi tradičním mixem produktové různorodosti a konkurenceschopnosti a objemové efektivity. V letech 2016 a 2017 podniká značka kroky ke zvýšení produkční flexibility pro crossovery a vytvořila něco jako pracovní rámec schopný rychle reagovat na změny v poptávce. Domácí závody převzaly vedení v globální produkci Mazdy – produkční techniky a technologie založené v Japonsku se potom dostávají do zámořských závodů.

Mazda by chtěla prodat tento fiskální rok 1 660 000 vozů a podle střednědobého byznys plánu chce automobilka prodat dva miliony aut za fiskální rok do konce března 2024. Výroba vozidel s technologiemi a designem příští generace bude zahájena v roce 2019 a značka bude samozřejmě i pokračovat v rozšiřování výrobního rámce ve snaze dostat automobily co nejrychleji k zákazníkům. 
Mazda se snaží vytvořit svět, kde automobily budou udržovat život společně s lidmi, společnostmi a zemí. Dále se dočkáme vysoce kvalitních vozů a také Mazda se chce stát značkou, mezi níž a jejími zákazníky proudí silná emocionální vazba.
Zdroj: Mazda
Jiří Diviš

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít