Kultovní MX-5 jako speedster s nejmodernější technikou, Italové postavili hračku snů

Kultovní MX-5 jako speedster s nejmodernější technikou, Italové postavili hračku snů

První generace MX-5 (NA) je zkrátka ikonou, o tom není pochyb. To však nebrání tomu, aby se stala základem pro nějakou úpravu. Takhle nějak mohla přemýšlet i nově založená italská společnost Gorgona Cars, která předělala japonský model na speedster a nutno říci, že vypadá výborně.

Za společností Gorgona Cars, která má sídlo v Římě, stojí automobilový inženýr David Gallian a motoristický novinář Omar Abu-Eideh. Společně se tak pustili do projektu, který by vylepšil kultovní MX-5 a zároveň zanechal její původní filozofii. Premiéra jejich konceptu NM (Naked Monoposto) se uskutečnila během dosud největší přehlídky vozů MX-5 na autodromu v Modeně.

Koncept NM vychází samozřejmě z první generace japonského roadsteru, avšak dostal mnoho vizuálních i technických úprav. Karoserie je navržena jako exotická „jednomístná barchetta“ s odkazem na tovární koncepty Miata M Speedster (NA) z roku 1995, Miata Mono-Posto (NB) z roku 2000 a MX-5 Speedster (ND) z roku 2015.

Jelikož jde o speedster, rám s čelním sklem i střecha byly odstraněny. Za opěrkou hlavy řidiče se vyjímá aerodynamický „hrb“ a víko zavazadlového prostoru dostalo integrovaný spoiler zvaný „ducktail“. Za příplatek je možné pořídit také kapotu, přední blatníky a dveře z uhlíkových vláken.

Speedster NM nabízí také přední splitter, vysouvací LED světlomety, nová zrcátka, menší dveře, přepracovanou podlahu s ohledem na aerodynamiku, zadní difuzor a pod hliníkovou kapotou štěrbinu pomáhající s chlazením motoru. Chromované části vozu byly přelakovány do matné černé, které skvěle kontrastují se žlutým odstínem vozu a tmavými koly Enkei RPF1 s pneumatikami Yokohama A052.

V kabině je závodní sedačka od RCC disponující čtyřbodovým bezpečnostním pásem, ale také Momo volant a alcantara čalounění. Jelikož je auto primárně o řízení, tak v kabině není k mání klimatizace, infotainment ani audio systém. Pokud by to někoho zajímalo, tak objem zavazadlového prostoru činí 160 litrů, což je větší než u NC či ND.

A teď ta nejzajímavější pasáž. Pod kapotou konceptu NM se nachází agregát z MX-5 (ND), čili dvoulitrový atmosférický čtyřválec Skyactiv-G s výkonem 184 koní a točivým momentem 205 Nm. Speedster má z generace ND také šestistupňový manuál a samosvorný diferenciál. Bohužel společnost Gorgona Cars nezveřejnila další parametry jako zrychlení na stovku, apod., takže čas můžeme zatím odhadovat, ale vzhledem k suché hmotnosti 830 kg to budou lepší čísla než má sériová MX-5.

Projekt NM má vylepšený podvozek a také dvojnásobnou torzní tuhost oproti sérii, čehož bylo dosaženo vyššími bočními prahy, ochranným rámem pod aerodynamickým „hrbem“, pevnějšími pomocnými rámy vpředu i vzadu a navařenými výztuhami na podlaze. Nechybí pochopitelně stavitelný podvozek a výkonnější brzdová soustava.

A nejlepší zpráva na konec! Úpravce Gorgona Cars uvedl, že koncept NM není pouze showcar a hodlá jej homologovat. Pokud bude dostatečná poptávka, je rozhodnut rozjet malosériovou ruční výrobu. Ceny budou startovat zhruba na 70 tisících euro (cca 1,71 milionu korun) plus daně a samozřejmě dodání vlastní MX-5. Je to sice o dost dražší než pořízení tovární MX-5, ale cena je odůvodněna rozsahem úprav a zase dostanete ojedinělý vůz, který jen tak nepotkáte.

Zdroj: carscoops.com

Jiří Diviš

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít