Kultovní MX-5 jako speedster s nejmodernější technikou, Italové postavili hračku snů

Kultovní MX-5 jako speedster s nejmodernější technikou, Italové postavili hračku snů

První generace MX-5 (NA) je zkrátka ikonou, o tom není pochyb. To však nebrání tomu, aby se stala základem pro nějakou úpravu. Takhle nějak mohla přemýšlet i nově založená italská společnost Gorgona Cars, která předělala japonský model na speedster a nutno říci, že vypadá výborně.

Za společností Gorgona Cars, která má sídlo v Římě, stojí automobilový inženýr David Gallian a motoristický novinář Omar Abu-Eideh. Společně se tak pustili do projektu, který by vylepšil kultovní MX-5 a zároveň zanechal její původní filozofii. Premiéra jejich konceptu NM (Naked Monoposto) se uskutečnila během dosud největší přehlídky vozů MX-5 na autodromu v Modeně.

Koncept NM vychází samozřejmě z první generace japonského roadsteru, avšak dostal mnoho vizuálních i technických úprav. Karoserie je navržena jako exotická „jednomístná barchetta“ s odkazem na tovární koncepty Miata M Speedster (NA) z roku 1995, Miata Mono-Posto (NB) z roku 2000 a MX-5 Speedster (ND) z roku 2015.

Jelikož jde o speedster, rám s čelním sklem i střecha byly odstraněny. Za opěrkou hlavy řidiče se vyjímá aerodynamický „hrb“ a víko zavazadlového prostoru dostalo integrovaný spoiler zvaný „ducktail“. Za příplatek je možné pořídit také kapotu, přední blatníky a dveře z uhlíkových vláken.

Speedster NM nabízí také přední splitter, vysouvací LED světlomety, nová zrcátka, menší dveře, přepracovanou podlahu s ohledem na aerodynamiku, zadní difuzor a pod hliníkovou kapotou štěrbinu pomáhající s chlazením motoru. Chromované části vozu byly přelakovány do matné černé, které skvěle kontrastují se žlutým odstínem vozu a tmavými koly Enkei RPF1 s pneumatikami Yokohama A052.

V kabině je závodní sedačka od RCC disponující čtyřbodovým bezpečnostním pásem, ale také Momo volant a alcantara čalounění. Jelikož je auto primárně o řízení, tak v kabině není k mání klimatizace, infotainment ani audio systém. Pokud by to někoho zajímalo, tak objem zavazadlového prostoru činí 160 litrů, což je větší než u NC či ND.

A teď ta nejzajímavější pasáž. Pod kapotou konceptu NM se nachází agregát z MX-5 (ND), čili dvoulitrový atmosférický čtyřválec Skyactiv-G s výkonem 184 koní a točivým momentem 205 Nm. Speedster má z generace ND také šestistupňový manuál a samosvorný diferenciál. Bohužel společnost Gorgona Cars nezveřejnila další parametry jako zrychlení na stovku, apod., takže čas můžeme zatím odhadovat, ale vzhledem k suché hmotnosti 830 kg to budou lepší čísla než má sériová MX-5.

Projekt NM má vylepšený podvozek a také dvojnásobnou torzní tuhost oproti sérii, čehož bylo dosaženo vyššími bočními prahy, ochranným rámem pod aerodynamickým „hrbem“, pevnějšími pomocnými rámy vpředu i vzadu a navařenými výztuhami na podlaze. Nechybí pochopitelně stavitelný podvozek a výkonnější brzdová soustava.

A nejlepší zpráva na konec! Úpravce Gorgona Cars uvedl, že koncept NM není pouze showcar a hodlá jej homologovat. Pokud bude dostatečná poptávka, je rozhodnut rozjet malosériovou ruční výrobu. Ceny budou startovat zhruba na 70 tisících euro (cca 1,71 milionu korun) plus daně a samozřejmě dodání vlastní MX-5. Je to sice o dost dražší než pořízení tovární MX-5, ale cena je odůvodněna rozsahem úprav a zase dostanete ojedinělý vůz, který jen tak nepotkáte.

Zdroj: carscoops.com

Jiří Diviš

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *