Mazda 2 a CX-3 prošly lehkou modernizací, na českém trhu mírně podražily

Vloni proběhla modernizace Mazdy 6 a poté následovala i menší 3, o čemž ví už celý svět. Jenomže na přelomu podzimu a zimy představila automobilka v tichosti i omlazenou 2 a CX-3.
Málokdo o tom ví, neboť facelift nepřinesl téměř žádné změny na vnějšku, ale inovovalo se především v interiéru a technice, tak jako u větší 3 a 6. Pojďme se na to podívat!

Mazda CX-3 2017

Modernizovanou CX-3 poznáte především podle nového volantu, který se vůbec poprvé objevil ve čtvrté generaci MX-5. Navíc u nejvyšší výbavy Revolution TOP nechybí vyhřívání volantu. Dále budou k dispozici nové fonty a barvy či lepší rozlišení u palubních přístrojů, což sice není tak markantní změna, ale oko to potěší.

Mazda zapracovala také na celkovém odhlučnění vozu, přesněji v zavazadlovém prostoru byly dodány další vrstvy izolačního materiálu a zadní skla byla zesílena. Jak u 6 či 3, tak i CX-3 bude mít dieselový agregát s chytrou věcičkou, zvanou Natural Sound Smoother, díky které se zdokonalí projev motoru a zároveň omezí vibrace při pomalé akceleraci.
U všech modelů s modelovým ročníkem 2017 je hlavní novinkou systém G-Vectoring Control, proto nechybí ani u malého crossoveru. Funguje na bázi otočení volantu, kdy je záhy poslán signál řídicí jednotce a ta v čase 12 tisícin sekundy sníží krouticí moment. Tím pádem se přesune těžiště vozu dopředu a zatíží se tak přední náprava. Poté bude samotný průjezd zatáčkou bezpečnější. Skvělým prvkem výbavy je i senzor vlhkosti – při hrozbě zamlžení oken zvýší ventilátor výkon a okna ihned odmlží, poté se nejen zlepší viditelnost, ale hlavně i reálná spotřeba (zejména v zimě).

Balíček i-Activsense nabídne nové funkce, konkrétně u systému rozeznávání dopravních značek (TSR) zobrazuje informace na barevný head-up displej (od výbavy Revolution), ale pouze v případě, že je vůz vybaven navigací. U systémů SBS (radar hlídající odstup vozidla před vámi) a SCBS (pro prevenci čelního nárazu) byly změněny rychlostní hranice – u prvního jmenovaného se maximální rychlost zvýšila ze 140 na 160 km/h, kdežto u SCBS z 30 na 80 km/h. Rozdíl rychlostí mezi dvěma vozy se u obou systémů posunul z 20 (pro SCBS), resp. ze 40 (pro SBS), na 50 km/h.
Absolutní novinkou u CX-3 2017 je speciální výbava Takumi, která bude k dispozici od začátku prodeje. Vychází z výbavy Revolution, avšak má navíc tři prvky z vyšších výbavových stupňů. Konkrétně jde o kůží čalouněná sedadla v hnědé barvě, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče a 18palcová tmavá litá kola. U této výbavy je k dispozici pouze jeden motor, a to benzínový dvoulitr o výkonu 120 koní, který lze spárovat jak se šestistupňovým manuálem, tak automatem a výhradně s pohonem předních kol. Aby vnějšek vozu ladil hezky s hnědým interiérem, vybrala Mazda celkem čtyři odstíny pro výbavu Takumi – bílá Snowflake, šedá Machine, černá Jet a bílá Ceramic.

Na standardní Mazdu CX-3, která nebude ve výbavě Takumi, si bude možné vybrat jeden z devíti odstínů – bílá Arctic (pouze bílý lak, nejde o metalízu), modrá Deep Crystal, černá Jet, bílá Ceramic („špinavá“ bílo-šedá metalíza), titanová Flash, bílá Snowflake (bílá perleť), modrá Eternal (nová barva, nahradí modrou Reflex), červená Soul a nesmí chybět samozřejmě šedá Machine, která debutovala na MX-5 RF.
Ceny na českém trhu

Na začátek je třeba zmínit, že facelift 2017 neprovedl u CX-3 žádné změny po motorové stránce, všechny agregáty i konfigurace byly zachovány. Startovací výbava Emotion, ve které se nově vyskytuje G-Vectoring a senzor vlhkosti, začíná nyní na 399 900 Kč (zdražení o 5000 korun). Výbava Challenge pocítila nárůst ceny o 3000 korun (442 900 Kč) a také dostala navíc výškově stavitelné sedadlo spolujezdce.

Další výbavový stupeň Attraction se dočkal zdražení o 5000 korun (489 900 Kč), ale na druhou stranu nabídne nově pokročilý systém hlídání mrtvého úhlu včetně RCTA a automatické sklápění vnějších zrcátek. Výbava Revolution startuje na částce 514 900 Kč (o 5000 korun více) a novinkou je barevný head-up displej. Vrchol „pyramidy“ Revolution TOP též zdražil o 5000 korun na 614 400 Kč a jeho součástí je nově rozeznávání dopravních značek, vyhřívaný volant, systém SCBS pro prevenci zadního nárazu a systém sledování únavy řidiče. Speciální výbava Takumi startuje na cifře 538 900 Kč.
Výroba omlazené Mazdy CX-3 odstartovala v lednu a v showroomech bude k vidění během března, ve stejný moment by měla proběhnout i dodávka vozů prvním zákazníkům.
Mazda 2 2017

Společně s modelem CX-3 byla omlazena i nejmenší Mazda 2. Pro začátek je důležité zmínit, že v nabídce již není základní výbavový stupeň G75 bez manuální klimatizace a stejně tak jako u ostatních modelů se stala standardem výbava Emotion. Na rozdíl od CX-3 nastaly u malé „dvojky“ změny i v motorizacích – na českém trhu byl vyjmut dieselový motor 1,5 Skyactiv-D o výkonu 105 koní, a to kvůli neuspokojivým prodejům, proto v Česku se bude prodávat Mazda 2 jen s benzínovými motory, což není na škodu u malého modelu. Navíc ve výbavě Takumi lze nově pořídit motor 1,5 Skyactiv-G (75 k).

V popisu novinek, které přinesl modelový rok 2017, nebude třeba být tak konkrétní jako u CX-3. A důvod? Malá 2 dostala úplně stejné novinky ve výbavě jako právě CX-3, takže i u ní najdete G-Vectoring Control, senzor vlhkosti a další změny. Výčet barev pro Mazdu 2 (2017) – bílá Arctic, modrá Deep Crystal, černá Jet, stříbrná Sonic, titanová Flash, bílá Snowflake, červená Soul, šedá Machine a modrá Dynamic. Mazda 2 s motorem 1,5 Skyactiv-G (115 k) a výbavou Revolution TOP je nyní k dispozici jenom s bílým koženým čalouněním, černá variace byla vyjmuta z nabídky.

Ceny na českém trhu

Díky vypuštění výbavy G75 je první v pořadí Emotion, ta startuje na 315 900 Kč (zdražení o 3000 korun) a stejně jako u CX-3 i zde je novinkou G-Vectoring Control a senzor vlhkosti. Dále výbava Challenge se bude prodávat od 332 900 Kč (o 3000 korun více) a nově se tu objevilo výškově stavitelné sedadlo spolujezdce. Výbavový stupeň Attraction, do nějž bylo nově zařazeno DAB digitální autorádio, se posunul s cenou na 419 900 Kč (navíc o 3000 Kč).

Stupeň Takumi začíná na částce 372 900 Kč (zlevnění o 490 korun) a má nově ve výbavě systém sledování mrtvého úhlu RVM včetně systému sledování pohybu za vozidlem RCTA, ale také anténu Shark. Dále v pořadí, Revolution, jehož cenovka se vyšplhala na 402 900 Kč (zdražení o 5500 korun), nemá v nabídce již dešťový a světelný senzor, vyhřívaná sedadla, zadní parkovací senzory, 16palcová litá kola a automatickou klimatizaci, zato se tu vyjímá nově LED mlhovky a anténa Shark. U absolutního vrcholu Revolution TOP se cena navýšila o 5500 korun, přesněji na 478 900 Kč. V této výbavě jsou konečně automaticky sklopná vnější zrcátka, pak také barevný head-up displej, systém SCBS (přední i zadní), bezklíčové zamykání Smart Card a systém pro sledování pozornosti řidiče.

Sériová výroba Mazdy 2 pro modelový rok 2017 bude zahájena v příštím měsíci a prvních vozů v České republice se dočkáme během dubna letošního roku.

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *