Mazda 2 a CX-3 prošly lehkou modernizací, na českém trhu mírně podražily

Vloni proběhla modernizace Mazdy 6 a poté následovala i menší 3, o čemž ví už celý svět. Jenomže na přelomu podzimu a zimy představila automobilka v tichosti i omlazenou 2 a CX-3.
Málokdo o tom ví, neboť facelift nepřinesl téměř žádné změny na vnějšku, ale inovovalo se především v interiéru a technice, tak jako u větší 3 a 6. Pojďme se na to podívat!

Mazda CX-3 2017

Modernizovanou CX-3 poznáte především podle nového volantu, který se vůbec poprvé objevil ve čtvrté generaci MX-5. Navíc u nejvyšší výbavy Revolution TOP nechybí vyhřívání volantu. Dále budou k dispozici nové fonty a barvy či lepší rozlišení u palubních přístrojů, což sice není tak markantní změna, ale oko to potěší.

Mazda zapracovala také na celkovém odhlučnění vozu, přesněji v zavazadlovém prostoru byly dodány další vrstvy izolačního materiálu a zadní skla byla zesílena. Jak u 6 či 3, tak i CX-3 bude mít dieselový agregát s chytrou věcičkou, zvanou Natural Sound Smoother, díky které se zdokonalí projev motoru a zároveň omezí vibrace při pomalé akceleraci.
U všech modelů s modelovým ročníkem 2017 je hlavní novinkou systém G-Vectoring Control, proto nechybí ani u malého crossoveru. Funguje na bázi otočení volantu, kdy je záhy poslán signál řídicí jednotce a ta v čase 12 tisícin sekundy sníží krouticí moment. Tím pádem se přesune těžiště vozu dopředu a zatíží se tak přední náprava. Poté bude samotný průjezd zatáčkou bezpečnější. Skvělým prvkem výbavy je i senzor vlhkosti – při hrozbě zamlžení oken zvýší ventilátor výkon a okna ihned odmlží, poté se nejen zlepší viditelnost, ale hlavně i reálná spotřeba (zejména v zimě).

Balíček i-Activsense nabídne nové funkce, konkrétně u systému rozeznávání dopravních značek (TSR) zobrazuje informace na barevný head-up displej (od výbavy Revolution), ale pouze v případě, že je vůz vybaven navigací. U systémů SBS (radar hlídající odstup vozidla před vámi) a SCBS (pro prevenci čelního nárazu) byly změněny rychlostní hranice – u prvního jmenovaného se maximální rychlost zvýšila ze 140 na 160 km/h, kdežto u SCBS z 30 na 80 km/h. Rozdíl rychlostí mezi dvěma vozy se u obou systémů posunul z 20 (pro SCBS), resp. ze 40 (pro SBS), na 50 km/h.
Absolutní novinkou u CX-3 2017 je speciální výbava Takumi, která bude k dispozici od začátku prodeje. Vychází z výbavy Revolution, avšak má navíc tři prvky z vyšších výbavových stupňů. Konkrétně jde o kůží čalouněná sedadla v hnědé barvě, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče a 18palcová tmavá litá kola. U této výbavy je k dispozici pouze jeden motor, a to benzínový dvoulitr o výkonu 120 koní, který lze spárovat jak se šestistupňovým manuálem, tak automatem a výhradně s pohonem předních kol. Aby vnějšek vozu ladil hezky s hnědým interiérem, vybrala Mazda celkem čtyři odstíny pro výbavu Takumi – bílá Snowflake, šedá Machine, černá Jet a bílá Ceramic.

Na standardní Mazdu CX-3, která nebude ve výbavě Takumi, si bude možné vybrat jeden z devíti odstínů – bílá Arctic (pouze bílý lak, nejde o metalízu), modrá Deep Crystal, černá Jet, bílá Ceramic („špinavá“ bílo-šedá metalíza), titanová Flash, bílá Snowflake (bílá perleť), modrá Eternal (nová barva, nahradí modrou Reflex), červená Soul a nesmí chybět samozřejmě šedá Machine, která debutovala na MX-5 RF.
Ceny na českém trhu

Na začátek je třeba zmínit, že facelift 2017 neprovedl u CX-3 žádné změny po motorové stránce, všechny agregáty i konfigurace byly zachovány. Startovací výbava Emotion, ve které se nově vyskytuje G-Vectoring a senzor vlhkosti, začíná nyní na 399 900 Kč (zdražení o 5000 korun). Výbava Challenge pocítila nárůst ceny o 3000 korun (442 900 Kč) a také dostala navíc výškově stavitelné sedadlo spolujezdce.

Další výbavový stupeň Attraction se dočkal zdražení o 5000 korun (489 900 Kč), ale na druhou stranu nabídne nově pokročilý systém hlídání mrtvého úhlu včetně RCTA a automatické sklápění vnějších zrcátek. Výbava Revolution startuje na částce 514 900 Kč (o 5000 korun více) a novinkou je barevný head-up displej. Vrchol „pyramidy“ Revolution TOP též zdražil o 5000 korun na 614 400 Kč a jeho součástí je nově rozeznávání dopravních značek, vyhřívaný volant, systém SCBS pro prevenci zadního nárazu a systém sledování únavy řidiče. Speciální výbava Takumi startuje na cifře 538 900 Kč.
Výroba omlazené Mazdy CX-3 odstartovala v lednu a v showroomech bude k vidění během března, ve stejný moment by měla proběhnout i dodávka vozů prvním zákazníkům.
Mazda 2 2017

Společně s modelem CX-3 byla omlazena i nejmenší Mazda 2. Pro začátek je důležité zmínit, že v nabídce již není základní výbavový stupeň G75 bez manuální klimatizace a stejně tak jako u ostatních modelů se stala standardem výbava Emotion. Na rozdíl od CX-3 nastaly u malé „dvojky“ změny i v motorizacích – na českém trhu byl vyjmut dieselový motor 1,5 Skyactiv-D o výkonu 105 koní, a to kvůli neuspokojivým prodejům, proto v Česku se bude prodávat Mazda 2 jen s benzínovými motory, což není na škodu u malého modelu. Navíc ve výbavě Takumi lze nově pořídit motor 1,5 Skyactiv-G (75 k).

V popisu novinek, které přinesl modelový rok 2017, nebude třeba být tak konkrétní jako u CX-3. A důvod? Malá 2 dostala úplně stejné novinky ve výbavě jako právě CX-3, takže i u ní najdete G-Vectoring Control, senzor vlhkosti a další změny. Výčet barev pro Mazdu 2 (2017) – bílá Arctic, modrá Deep Crystal, černá Jet, stříbrná Sonic, titanová Flash, bílá Snowflake, červená Soul, šedá Machine a modrá Dynamic. Mazda 2 s motorem 1,5 Skyactiv-G (115 k) a výbavou Revolution TOP je nyní k dispozici jenom s bílým koženým čalouněním, černá variace byla vyjmuta z nabídky.

Ceny na českém trhu

Díky vypuštění výbavy G75 je první v pořadí Emotion, ta startuje na 315 900 Kč (zdražení o 3000 korun) a stejně jako u CX-3 i zde je novinkou G-Vectoring Control a senzor vlhkosti. Dále výbava Challenge se bude prodávat od 332 900 Kč (o 3000 korun více) a nově se tu objevilo výškově stavitelné sedadlo spolujezdce. Výbavový stupeň Attraction, do nějž bylo nově zařazeno DAB digitální autorádio, se posunul s cenou na 419 900 Kč (navíc o 3000 Kč).

Stupeň Takumi začíná na částce 372 900 Kč (zlevnění o 490 korun) a má nově ve výbavě systém sledování mrtvého úhlu RVM včetně systému sledování pohybu za vozidlem RCTA, ale také anténu Shark. Dále v pořadí, Revolution, jehož cenovka se vyšplhala na 402 900 Kč (zdražení o 5500 korun), nemá v nabídce již dešťový a světelný senzor, vyhřívaná sedadla, zadní parkovací senzory, 16palcová litá kola a automatickou klimatizaci, zato se tu vyjímá nově LED mlhovky a anténa Shark. U absolutního vrcholu Revolution TOP se cena navýšila o 5500 korun, přesněji na 478 900 Kč. V této výbavě jsou konečně automaticky sklopná vnější zrcátka, pak také barevný head-up displej, systém SCBS (přední i zadní), bezklíčové zamykání Smart Card a systém pro sledování pozornosti řidiče.

Sériová výroba Mazdy 2 pro modelový rok 2017 bude zahájena v příštím měsíci a prvních vozů v České republice se dočkáme během dubna letošního roku.

Jiří Diviš

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít