Revoluci čeká i Mazdu CX-5! Nástupce dostane techniku jako nová 6 a ponese označení CX-50

Revoluci čeká i Mazdu CX-5! Nástupce dostane techniku jako nová 6 a ponese označení CX-50
Asi tak před měsícem jsem Vás informoval o tom, že nová generace Mazdy 6 zažije doslova revoluci, neboť dostane platformu s pohonem zadních kol, ale i nový šestiválec Skyactiv-X.
Zdá se to možná divné, ale přechod na takovou platformu se musí značce vyplatit, a proto by nebylo od věci, kdyby na ni přešly i ostatní modely. A zřejmě se tak skutečně stane, protože se nyní objevila informace, že pohon zadních kol, a nejen to, dostane i nástupce CX-5.

Možná si říkáte, proč píšu nástupce a ne nová generace. Důvod je prostý, Mazda najíždí na novou nomenklaturu, příkladem je CX-30, a proto logicky nové velké SUV dostane označení CX-50, aby tak zapadlo do nové „rodiny“. V USA, ale nejenom tam, se současná CX-5 těší velké oblibě, proto není divu, že v roce 2018 i 2019 byla nejprodávanějším modelem značky, alespoň na území Spojených států amerických.
Zaregistrované označení CX-50
První generace se vyráběla v letech 2012 až 2017 a při premiéře její následovnice prohlásila automobilka, že jde o zcela nový vůz. Ovšem není to tak pravda, jelikož dvojková CX-5 sdílí s předchůdkyní mnoho prvků, a je tak znát už její věk. Dle deníku Coche Spias bude zásadní změnou platforma, kdy CX-50 dostane stejný podvozek jako nová „šestka“, takže i u SUV se můžeme těšit na pohon zadních kol a za příplatek lze očekávat i 4×4.
Dokonce se na výše zmíněném deníku objevila motorová paleta (zatím nepotvrzená, ale vypadá věrohodně), kde je překvapením například řadový, turbodmychadlem přeplňovaný, dieselový šestiválec 3,3 Skyactiv-D anebo už u „šestky“ zmíněný šestiválec 3,0 Skyactiv-X 48V M Hybrid. Zajímavé je i to, že dieselový šestiválec nabídne údajně objem 0,55 litru na válec, kdežto třeba 1,8 Skyactiv-D má objem 0,45 litru na válec.
Co se týče revolučního motoru Skyactiv-X, zde vývojový tým využil znalosti z dvoulitru Skyactiv-X, který je nyní k dispozici u Mazdy 3 a CX-30, a zapracoval na vývoji třílitrového řadového šestiválce. Mazda nadále dává vale downsizingu, a proto u technologie Skyactiv-X udržuje přívod vzduchu pomocí kompresoru Rootsova typu, který nemá prodlevy jako turbodmychadlo. Zbylé označení u této pohonné jednotky dává najevo, že půjde o mild hybrid.
Odhalená, upozorňuji zatím nepotvrzená, škála motorů uvádí i základní technické parametry, na které byla zvědavá většina skalních fanoušků. Jestli se však zakládají údaje na pravdě, to ukáže až čas. Na co se tedy případně můžeme těšit v nové CX-50 a potažmo i „šestce“?
– benzínový čtyřválec 2,5 Skyactiv-G 48V M Hybrid (190 koní a 270 Nm)
– přeplňovaný benzínový čtyřválec 2,5T Skyactiv-G (230 koní a 420 Nm)
– revoluční benzínový šestiválec 3,0 Skyactiv-X 48V M Hybrid (285 koní a 340 Nm)
– dieselový čtyřválec 2,2 Skyactiv-D (190 koní a 450 Nm)
– dieselový šestiválec 3,3 Skyactiv-D (285 koní a 600 Nm)
Jak už jsem podotkl několikrát, parametry u zmíněných motorů nejsou prozatím potvrzené, ale odhalený snímek působí věrohodně, proto můžeme doufat, že tomu tak bude. Nicméně, nová Mazda CX-50 by měla dorazit společně s novou Mazdou 6, tzn. během roku 2022.
Zdroj: autoevolution.com, Coche Spias
Odhalená soupiska motorů pro připravovanou CX-50, horní skice je stará CX-5, slouží jako ilustrativní foto
Jiří Diviš

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít