Mazda 3 MPS Extreme Concept – Extrémní protinožec

Výkonná Mazda 3 MPS (BK) se představila na ženevském autosalonu v roce 2006 a o rok později zavítala i na severoamerický trh.
První technické parametry mluvily jasně – 260 koní, na stovce za 6,1 sekundy, maximální rychlost omezena na 250 km/h a pohon předních kol ve spolupráci se samosvorným diferenciálem. Jenomže v Austrálii šli ještě o něco dále, jejich výsledek se představil na podzim roku 2007 v Sydney.

Na australském mezinárodním autosalonu byl představen vrchol rodiny MPS, konkrétně šlo o Mazdu 3 MPS Extreme v koncepčním provedení. Variace Extreme je postavena na nejprodávanějším specifikačním balíčku Sport Pack a poté už jen stačil upgrade motoru, přepracovat zavěšení a výfuk, který dokonce prý zvyšuje výkon o zhruba 20 procent.
Australský import Mazdy přizval na pomoc manažera australského motorsportu, Allana Horsleyho, především proto, aby vylepšil řídicí modul. To se pochopitelně povedlo a nasazený přeplňovaný motor o obsahu 2,3 litru nabídl po úpravě výkon 286 koní při 5300 otáčkách za minutu a točivý moment 425 Nm při 4400 ot/min. Šestistupňový manuál i samosvor zůstaly bez větších změn.
Horsley se však pustil také do úpravy brzdové soustavy, ale kotouče zůstaly stejné, takže vpředu jsou 320 mm a vzadu zase 280 mm, ale nechybí větší posilovač brzd s větším brzdovým válcem, čtyřkanálové ABS, systém EBD a ještě elektronický brzdový asistent, takže o zkrocení této bestie je řádně postaráno.

Přímo ze stánku Mazdy v době premiéry, rok 2007

Zvenčí oslní provedení Extreme hlavně červeným odstínem v kombinaci s černými pruhy True Black, které mají napodobovat bílé pruhy ze závodních speciálů Mazda Targa. Interiér zase nabídne černá kožená sedadla s červenou výplní a červené jsou také dekory na palubní desce, volantu či dveřích. Výbava je taky slušná, konkrétně šest airbagů, sklápěcí brzdový pedál (při čelním nárazu se tolik nevrací zpátky proti nohám a eliminuje tak zranění), či DSC a TCS.

Systém zavěšení byl přepracován jedním z nejlepších australských výrobců podvozků, Murray Coote, díky čemuž se 3 MPS Extreme přiblížila k zemi o 25 mm ve srovnání se standardní verzí, což nabídne agresivnější a sportovnější postoj. Podvozky Coote jsou součástí i některých australských závodních speciálů, a proto byla volba jasná. Jinými slovy, Coote naladil zavěšení tak, že 3 MPS Extreme snese ostřejší zacházení i přes zvýšení výkonu. Standardní sada 18palcových litých kol byla vyměněna za 19palcová kola BBS Motorsport s pneumatikami Dunlop Sports o rozměru 225/35ZR19.
Bohužel od začátku této idey se tak nějak vědělo, že půjde pouze o tzv. showcar, ale poté vysvitla malá naděje, neboť se začalo mluvit o malosériové výrobě. Jenomže nakonec i z toho sešlo, sice by byla dostupná pouze pro Australany, ale je to zkrátka škoda…

Zdroj: webwombat.com.au




Jiří Diviš

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít