Mazda odhalila technické parametry dieselového šestiválce, hybridem bude za příplatek
![Mazda odhalila technické parametry dieselového šestiválce, hybridem bude za příplatek](https://mazdanews.cz/wp-content/uploads/2022/04/mazda-cx-60-with-inline-six-diesel-engine.jpg)
Je to měsíc, co proběhla premiéra nového modelu Mazda CX-60. Ta přijíždí nejen s novou platformou s pohonem zadních kol, ale také novými motorizacemi. Debutující CX-60 byla s plug-in hybridním ústrojím, díky kterému se stala nejvýkonnějším sériovým modelem v historii značky. Ovšem ví se, že dorazí později i benzínový a dieselový řadový šestiválec.
Ke vznětovému agregátu můžeme konečně zmínit i technické parametry, které byly odtajněny. Standardní 3,3litrový řadový šestiválec Skyactiv-D bude disponovat výkonem 231 koní v rozmezí 4000 až 4200 otáček za minutu. Točivý moment 500 Nm bude pro změnu k mání v rozmezí 1500 až 3000 otáček za minutu. Za příplatek si bude možné pořídit stejný šestiválec, avšak v kombinaci s mild-hybridním systémem. Ponese označení e-Skyactiv D a nabídne výkon 254 koní při 3750 otáčkách za minutu, resp. točivý moment 550 Nm v rozmezí 1500 až 2400 otáčkách za minutu.
![](https://mazdanews.cz/wp-content/uploads/2022/04/mazda-inline-six-3.3-liter-diesel-engine-1-1024x576.jpg)
Řadový dieselový šestiválec, ať už hybridní či nikoliv, bude spolupracovat se zcela novou osmistupňovou automatickou převodovkou, která bude přenášet výkon na obě nápravy. Mazda CX-60 se vznětovým agregátem, která bude vážit zhruba 1900 kg, zrychlí na stovku za 7,3 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 220 km/h.
Bohužel technické parametry k benzínovému šestiválci nebyly stále zveřejněny, proto můžeme porovnat prozatím plug-in hybridní provedení s tím dieselovým. CX-60 PHEV má pod kapotou celkový výkon 328 koní při 6000 otáčkách za minutu a krouticí moment 500 Nm při 4000 otáčkách za minutu. Ovšem i přes hmotnost 2050 kg, čili o 150 kg více než diesel, dokáže zrychlit na stovku za 5,8 sekundy (rychlejší o 1,5 s) a jet rychlostí až 200 km/h.
Co je však velmi zajímavé, tak provedení PHEV má ideální rozložení hmotnosti 50:50, kdežto CX-60 s dieselem má 55:45. Navíc plug-in hybridní model bude k dispozici výhradně s pohonem všech čtyř kol a automatickou převodovkou. V následujících dvou letech dorazí do Evropy ještě větší sourozenec, a to sedmimístná CX-80.
Zdroj: motor1.com
![](https://mazdanews.cz/wp-content/uploads/2022/04/mazda-cx-60-with-inline-six-diesel-engine-1024x576.jpg)
![](https://mazdanews.cz/wp-content/uploads/2022/04/mazda-cx-60-with-inline-six-diesel-engine-1-1024x576.jpg)
![](https://mazdanews.cz/wp-content/uploads/2022/04/mazda-inline-six-3.3-liter-diesel-engine-1024x576.jpg)
![](https://mazdanews.cz/wp-content/uploads/2022/04/mazda-inline-six-3.3-liter-diesel-engine-1-1024x576.jpg)