Miata zůstane Miatou, řekl šéf vývoje. Nová generace dorazí nejdříve za dva roky

Miata zůstane Miatou, řekl šéf vývoje. Nová generace dorazí nejdříve za dva roky

A co emise? Tuhle otázku pokládá vedení automobilek svým podřízeným asi nejčastěji za poslední dobu a není divu, tlak na snižování emisí je značný. Jenže Mazda, jak už bývá u ní zvykem, jde opět proti proudu. Nedávno totiž představila nejen novou platformu s pohonem zadních kol, ale také příchod šestiválcových motorů.

Dokonce jde snad o poslední automobilku, která nabízí ještě atmosférické motory a navíc nadále vidí budoucnost pro spalovací motory – alespoň v některých částech světa. Velký otazník pak visí nad modelem MX-5, který je stále naživu i navzdory sílícím tlakům na snížení emisí vozového parku dané značky.

Proto britský deník Autocar uskutečnil rozhovor s vedoucím výzkumu a vývoje Mazdy pro Evropu, Joachimem Kunzem, jež ujistil fanoušky, že Miata zůstane Miatou. Konkrétně řekl: „Je to ikona naší značky, a proto se s ní musí zacházet velmi speciálně. Proto to v tuto chvíli vypadá, že tenhle model, tak jak ho známe, budeme mít navždy – v této velikosti a s danou koncepcí i spalovacím motorem.“

Pochopitelně připustil, že jednou nastane den, kdy se bude muset elektrifikovat, ale chtějí zachovat čistý koncept. Kunz nadále prozradil, že MX-5 nedostane aktuální platformu, kterou využívají ostatní modely a SUV, neboť by pak přišla o pohon zadních kol. Podotkl mezi řečí také to, že většina vývojových prací je prováděna doma v Japonsku, protože MX-5 je „dítě sídla“.

Zatím se neví, kdy generace ND bude nahrazena, ale Kunz řekl, že se tak nestane v blízké budoucnosti. Přesněji k tomu dodal: „Mít jednu generaci deset let není pro nás problém.“ V praxi to znamená, že MX-5 má u nich speciální místo a je tak nepravděpodobné, že by se generace NE představila dříve než v roce 2024. Jen pro připomenutí, současná generace ND se představila v roce 2014 a nedávno prošla další modernizací.

Nová MX-5 by si měla nadále zachovat, v rámci možností samozřejmě, jakési know-how, díky kterému se stala nejprodávanějším sportovním autem na světě. Vrátíme-li se však do minulosti, tak v červnu roku 2021 mluvčí Mazdy řekl, že se snaží nějak elektrifikovat MX-5, aby tak splnili cíl ohledně elektrifikace všech modelů do roku 2030. Volba plug-in hybridu je údajně nepravděpodobná kvůli nárůstu hmotnosti vozu. Tím pádem připadá možná v úvahu plně hybridní ústrojí, ale větší šanci má 48V mild-hybridní systém. Ať už to dopadne jakkoliv, generace NE bude pravděpodobně těžší než současné provedení.

Zdroj: motor1.com

Jiří Diviš

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *