Mazda odtajnila první info k nové CX-5 pro Evropu, zapracovalo se hlavně na odhlučnění

CX-5 byla vůbec tím prvním modelem, který dorazil v novém designovém jazyku KODO – Soul of Motion a zároveň představil převratné technologie Skyactiv.
Ač se to nezdá, současná CX-5 se již prodává přes pět let na evropském trhu a úspěšně, proto nová generace půjde v jejích šlépějích, ale přece jen nabídne něco navíc.

Podle slov automobilky má být nová CX-5 designově atraktivní a sebevědomá, navíc krom toho má nabídnout špičkové technologie daného segmentu, pomocí čehož chce zabrousit mezi prémiové modely. Nemusíte se obávat, nadále bude CX-5 rodinným vozem, ale ve výbavách Revolution a Revolution TOP bude mít ambice na prémiový segment.
Ale to by nebyl portál Mazda News, aby nepřinesl něco pikantního. Mazda se u nové CX-5 velmi zaměřila na odhlučnění automobilu, díky čemuž naberou vozy trochu na hmotnosti. Další kilogramy navíc přidá elektronické otevírání pátých dveří, které však bude dostupné pouze u dvou nejvyšších výbav. Větší hmotnost = větší spotřeba paliva, ale není to prozatím jisté, jelikož to musí potvrdit či vyvrátit homologace.
Pokud jde o výčet motorizací a výbav, měly by být téměř stejné jako u stávajícího modelu. Mnoho dealerství objednává v tuto dobu již první kusy, ale nejsilnější CX-5 s 2,5litrovým Skyactiv-G (192 k) ve výbavě Revolution TOP půjde objednat až od března, jelikož výrobní linky se musí prvně hezky rozjet na žádanějších modelech. Odstíny karoserie budou totožné jako u nynější CX-5, avšak přibudou tři nové barvy – Machine Grey, Red Soul Crystal a Eternal Blue (viz. odkaz). Dále k dispozici bude Sonic Silver Metallic, Titanium Flash, Snowflake White Pearl, Deep Crystal Blue, Jet Black a Arctic White.
Nahrazen bude také samotný head-up displej, konkrétně projekčním zobrazováním přímo na čelní sklo, kde se budou ukazovat důležité informace. Co mě překvapilo, že LED světla by měla být dostupná již od základní výbavy. Bohužel Evropská unie si to žádá, proto 2,5 Skyactiv-G bude pravděpodobně disponovat systémem pro vypínání válců. To znamená, že po analýze vyhodnotí situaci a odpojí dva válce, a v případě potřeby se samovolně připojí na všechny čtyři. Ano, jde doslova o honbu za 0,0001 litru, protože dle Mazdy se má tímto ušetřit 10% paliva. Že by kompromis za zvýšení hmotnosti na úkor komfortu?

Co se týče cen, prozatím nejsou známy, jelikož kompletní informace včetně cen budou zveřejněny těsně před evropskou premiérou CX-5 na ženevském autosalonu. Ovšem podle zatím nepotvrzených zpráv by nová CX-5 v základní výbavě měla stát (odhadem) maximálně o 10 tisíc korun více. Sledujte magazín Mazda News, neboť stále sháním další informace k nové CX-5!

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *