Mazda si patentovala twin-turbo motor s elektrickým kompresorem

Začátkem srpna jsem Vás informoval o tom, že Mazda připravuje převratné motory s novou technologií HCCI (poté správně uvedeno jako SPCCI) a budou nést označení Skyactiv-X.
Ovšem tentokrát vyplavala na povrch informace o novém patentu Mazdy, jež naznačuje, že automobilka pracuje na opravdu zajímavém projektu – twin-turbo motoru s elektrickým kompresorem. Do jakých modelů zavítá?

Zaregistrovaný patent ukazuje především to, že Mazda vyvíjí high-tech agregát s dvěma turbodmychadly a elektrickým kompresorem. Ten by se dostal „ke slovu“ zejména v nízkých otáčkách, kdežto ve vysokých by „zasáhla“ turbodmychadla využívající energii výfukových plynů.
Na první pohled se zdá, že jde o podobnou technologii, kterou představilo nedávno Volvo, pojmenovanou jako Drive-E Powertrain – jinými slovy, 2,0litrový motor byl vybaven systémem Tripple Boost. Samozřejmě to hned neznamená, že novinka od Mazdy bude mít výkon kolem 450 koní jako v případě Volva. Ovšem nabídla by řadu výhod, například vyšší výkon nebo praktický žádný turbo-lag.
Bohužel nejsou známy další informace o tom, jestli Mazda opravdu použije třikrát přeplňovaný motor nebo jde jen o technické cvičení do budoucna. Nicméně, podle spekulací by měl být elektrický kompresor poháněn pomocí systému i-ELOOP. Pomineme-li, jak bude kompresor vlastně poháněn, tak přiložené dokumenty napovídají, že tato koncepce se využívá hlavně u vozů s pohonem zadních kol.
Tím pádem se naskýtá spekulace, že by nový motor mohla dostat připravovaná výkonná MX-5 či nástupce RX-8. Jenomže patenty jsou jedna věc a realita zase druhá. Možná jde o motorizaci pro novou řadu MPS, vše ukáže čas.

ODKAZ NA PATENT S DALŠÍMI OBRÁZKY

Zdroj: carscoops.com
Jiří Diviš

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít