Oblíbený motor Mazdy MX-5 končí na českém trhu, důvod je jasný
Pomalu, ale jistě! Těmito slovy by se dala popsat proměna evropské automotive sféry, která postupně uvadá pro opravdové nadšence do aut. Bohužel tomuto se nevyhne ani Mazda, která se i dnes snaží dělat řidičská auta. Směrnice Evropské unie jsou totiž nekompromisní…
Dorazila ke mně informace od známého, který projevil zájem o koupi MX-5, že nelze již objednat v ČR nová Mazda MX-5/MX-5 RF v oblíbené motorizaci 2,0 Skyactiv G o výkonu 184 koní a zůstane tak v nabídce pouze slabší 1,5 Skyactiv G o výkonu 132 koní. Tím pádem nejspíš skončí i nabídka automatické převodovky, která je nyní k mání jenom u silnějšího agregátu.
A z jakého důvodu? To vás asi nepřekvapí, jsou to zas a znovu emise. Vyřazení motoru G184 z českého ceníku chvíli potrvá, protože se budou ještě doprodávat, jak bývá zvykem, skladové vozy. Je také pravděpodobné, že možná už nejsou otevřené ani výrobní kvóty. Nicméně, jakmile bude vyprodáno, zmizí G184 z ceníku a pak bude asi jen otázka času, kdy bude vyřazena z nabídky i samotná MX-5 (ND) a bude se čekat na elektrifikované provedení, které se emisně vejde do tabulek.
Prozatím není jasné, zda tohle rozhodnutí se dotkne všech trhů, kde se MX-5 nabízí, ale silně o tom pochybuji a ostrouhají beztak zase jen evropští, potažmo čeští zákazníci… Proto, chcete-li MX-5 se 184 koňmi, nečekejte a jděte pro ni, hned!