Očekávaná Mazda RX-9 se zřejmě představí v roce 2019, slibuje hmotnost pod 1300 kg

Už je tomu rok, co se Mazda vytasila s opravdu elegantním konceptem RX-Vision na tokijském autosalonu. Cirka před čtyřmi měsíci jsem informoval o tom, že Mazda zvažuje produkční výrobu nástupce legendární RX-7.
A jak je tomu dnes? Objevily se téměř oficiální informace o tom, že japonská automobilka se skutečně pustí do vývoje nového kupé a nadělí si tak dáreček ke stému výročí od založení.

Dnes byla zveřejněna zpráva, že představenstvo Mazdy schválilo návrh (neboli vývoj) nástupce RX-7 a RX-8, ale také nového rotačního motoru. Na základě těchto informací vytvořil japonský časopis Holiday Auto velmi věrohodné ilustrace s novou Mazdou RX-9. Ano, název je již téměř jistý, neboť označení RX-9 si Mazda zaregistrovala.
Prozatím to není úplně jisté, ale koncepční podoba RX-9 by se mohla představit už v roce 2017 na tokijském autosalonu, kdy Mazda oslaví padesáté výročí od uvedení svého prvního rotačního motoru. Poté o dva roky později, tedy v roce 2019, se ukáže na domácím autosalonu v Tokiu již sériová podoba RX-9 a následný prodej odstartuje v roce 2020. Přiložené ilustrace nezapřou velkou inspiraci konceptem RX-Vision, ale virtuální RX-9 vypadá velmi vkusně s designem Kodo.
Mazdu RX-9 bude pohánět nový Wankelův motor (s dvěma rotory) Skyactiv-R o obsahu 1,6 litru (2×0,8 litru) a výkonem cirka 300 kW (cca 410 koní). Pohonná jednotka nového kupé bude přeplňovaná a nabídne i homogenní kompresní zapalování HCCI, které známe z dieselových motorů Skyactiv-D. Pokud jde o hmotnost vozu, měla by být nižší než 1300 kg a dá se tak očekávat skvělý poměr hmotnosti a výkonu. V kombinaci s celkově lepším vyvážením hmotnosti, umožněné koncepcí transaxle, nabídne rotační kupé se zadním pohonem, které bude kratší než koncept RX-Vision, vynikající dynamiku.
Pochopitelně dvoumístná Mazda RX-9 bude napěchovaná nejmodernějšími a nejbezpečnějšími technologiemi, navíc interiér má být lemovaný kůží a situován pro pravé řidiče. Holiday Auto dokonce odhaduje i startovací cenu, konkrétně mluví o částce 8 milionů japonských jenů (v přepočtu cca 1,9 milionu korun).
Zdroj: motoring.com.au

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *