Očekávaná Mazda RX-9 se zřejmě představí v roce 2019, slibuje hmotnost pod 1300 kg

Už je tomu rok, co se Mazda vytasila s opravdu elegantním konceptem RX-Vision na tokijském autosalonu. Cirka před čtyřmi měsíci jsem informoval o tom, že Mazda zvažuje produkční výrobu nástupce legendární RX-7.
A jak je tomu dnes? Objevily se téměř oficiální informace o tom, že japonská automobilka se skutečně pustí do vývoje nového kupé a nadělí si tak dáreček ke stému výročí od založení.

Dnes byla zveřejněna zpráva, že představenstvo Mazdy schválilo návrh (neboli vývoj) nástupce RX-7 a RX-8, ale také nového rotačního motoru. Na základě těchto informací vytvořil japonský časopis Holiday Auto velmi věrohodné ilustrace s novou Mazdou RX-9. Ano, název je již téměř jistý, neboť označení RX-9 si Mazda zaregistrovala.
Prozatím to není úplně jisté, ale koncepční podoba RX-9 by se mohla představit už v roce 2017 na tokijském autosalonu, kdy Mazda oslaví padesáté výročí od uvedení svého prvního rotačního motoru. Poté o dva roky později, tedy v roce 2019, se ukáže na domácím autosalonu v Tokiu již sériová podoba RX-9 a následný prodej odstartuje v roce 2020. Přiložené ilustrace nezapřou velkou inspiraci konceptem RX-Vision, ale virtuální RX-9 vypadá velmi vkusně s designem Kodo.
Mazdu RX-9 bude pohánět nový Wankelův motor (s dvěma rotory) Skyactiv-R o obsahu 1,6 litru (2×0,8 litru) a výkonem cirka 300 kW (cca 410 koní). Pohonná jednotka nového kupé bude přeplňovaná a nabídne i homogenní kompresní zapalování HCCI, které známe z dieselových motorů Skyactiv-D. Pokud jde o hmotnost vozu, měla by být nižší než 1300 kg a dá se tak očekávat skvělý poměr hmotnosti a výkonu. V kombinaci s celkově lepším vyvážením hmotnosti, umožněné koncepcí transaxle, nabídne rotační kupé se zadním pohonem, které bude kratší než koncept RX-Vision, vynikající dynamiku.
Pochopitelně dvoumístná Mazda RX-9 bude napěchovaná nejmodernějšími a nejbezpečnějšími technologiemi, navíc interiér má být lemovaný kůží a situován pro pravé řidiče. Holiday Auto dokonce odhaduje i startovací cenu, konkrétně mluví o částce 8 milionů japonských jenů (v přepočtu cca 1,9 milionu korun).
Zdroj: motoring.com.au
Jiří Diviš

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. Více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít