Revoluci čeká i Mazdu CX-5! Nástupce dostane techniku jako nová 6 a ponese označení CX-50
Asi tak před měsícem jsem Vás informoval o tom, že nová generace Mazdy 6 zažije doslova revoluci, neboť dostane platformu s pohonem zadních kol, ale i nový šestiválec Skyactiv-X.
Zdá se to možná divné, ale přechod na takovou platformu se musí značce vyplatit, a proto by nebylo od věci, kdyby na ni přešly i ostatní modely. A zřejmě se tak skutečně stane, protože se nyní objevila informace, že pohon zadních kol, a nejen to, dostane i nástupce CX-5.
Možná si říkáte, proč píšu nástupce a ne nová generace. Důvod je prostý, Mazda najíždí na novou nomenklaturu, příkladem je CX-30, a proto logicky nové velké SUV dostane označení CX-50, aby tak zapadlo do nové „rodiny“. V USA, ale nejenom tam, se současná CX-5 těší velké oblibě, proto není divu, že v roce 2018 i 2019 byla nejprodávanějším modelem značky, alespoň na území Spojených států amerických.
Zaregistrované označení CX-50 |
První generace se vyráběla v letech 2012 až 2017 a při premiéře její následovnice prohlásila automobilka, že jde o zcela nový vůz. Ovšem není to tak pravda, jelikož dvojková CX-5 sdílí s předchůdkyní mnoho prvků, a je tak znát už její věk. Dle deníku Coche Spias bude zásadní změnou platforma, kdy CX-50 dostane stejný podvozek jako nová „šestka“, takže i u SUV se můžeme těšit na pohon zadních kol a za příplatek lze očekávat i 4×4.
Dokonce se na výše zmíněném deníku objevila motorová paleta (zatím nepotvrzená, ale vypadá věrohodně), kde je překvapením například řadový, turbodmychadlem přeplňovaný, dieselový šestiválec 3,3 Skyactiv-D anebo už u „šestky“ zmíněný šestiválec 3,0 Skyactiv-X 48V M Hybrid. Zajímavé je i to, že dieselový šestiválec nabídne údajně objem 0,55 litru na válec, kdežto třeba 1,8 Skyactiv-D má objem 0,45 litru na válec.
Co se týče revolučního motoru Skyactiv-X, zde vývojový tým využil znalosti z dvoulitru Skyactiv-X, který je nyní k dispozici u Mazdy 3 a CX-30, a zapracoval na vývoji třílitrového řadového šestiválce. Mazda nadále dává vale downsizingu, a proto u technologie Skyactiv-X udržuje přívod vzduchu pomocí kompresoru Rootsova typu, který nemá prodlevy jako turbodmychadlo. Zbylé označení u této pohonné jednotky dává najevo, že půjde o mild hybrid.
Odhalená, upozorňuji zatím nepotvrzená, škála motorů uvádí i základní technické parametry, na které byla zvědavá většina skalních fanoušků. Jestli se však zakládají údaje na pravdě, to ukáže až čas. Na co se tedy případně můžeme těšit v nové CX-50 a potažmo i „šestce“?
– benzínový čtyřválec 2,5 Skyactiv-G 48V M Hybrid (190 koní a 270 Nm)
– přeplňovaný benzínový čtyřválec 2,5T Skyactiv-G (230 koní a 420 Nm)
– revoluční benzínový šestiválec 3,0 Skyactiv-X 48V M Hybrid (285 koní a 340 Nm)
– dieselový čtyřválec 2,2 Skyactiv-D (190 koní a 450 Nm)
– dieselový šestiválec 3,3 Skyactiv-D (285 koní a 600 Nm)
Jak už jsem podotkl několikrát, parametry u zmíněných motorů nejsou prozatím potvrzené, ale odhalený snímek působí věrohodně, proto můžeme doufat, že tomu tak bude. Nicméně, nová Mazda CX-50 by měla dorazit společně s novou Mazdou 6, tzn. během roku 2022.
Zdroj: autoevolution.com, Coche Spias
Odhalená soupiska motorů pro připravovanou CX-50, horní skice je stará CX-5, slouží jako ilustrativní foto |