Rozhovor s Milanem a Mirkem: O druhém ročníku Mazda Reunion a droze jménem Mazda

První letošní sraz příznivců a majitelů vozů Mazda máme za sebou, neboť se konal první dubnový den v okolí Hradce Králové a za jeho organizaci ještě jednou děkujeme Monice.
Ovšem sezona je v plném proudu, a proto se prodírají na svět další srazy. Za necelé tři týdny se uskuteční víkendový sraz Mazda Reunion 2017 v Jihočeském kraji. Na co se můžeme konkrétně těšit? To prozradí už sympatičtí organizátoři a přátelé, Mirek Hrubý a Milan Adámek.

1. Čau kluci, letos pořádáte už druhý ročník jihočeského srazu Mazda Reunion. Proč právě Reunion? A co Vás konkrétně vedlo k organizaci srazů?

MirekAhoj, název vymýšlel Milan. Já se rozhodl podat pomocnou ruku a udělat o něco málo lepší sraz a tím i udělat velký sraz jako je na Pálavě.
MilanChtěl jsem do názvu nějak zakomponovat, že se jedná o poklidný komunitní sraz. S Meety a Meetingy se roztrhnul pytel, a na vícedenní sraz mi to ani nepasovalo. A proč pořádat sraz? Hlavně kvůli tomu, že mimo Pálavy se snad nic většího nekonalo. Občas bývají různé sleziny v Praze a na Moravě, jenže to je jednodenní/odpolední událost. Ale letos se zajímavě rozjel sraz kolem Hradce Králové, tak se srazová situace v blízké době snad zlepší :-).
2. Jak hodnotíte první ročník? Kolik dorazilo vozů?
MirekPrvní ročník jsem viděl z hlediska účastníka, kde se objevilo 25-30 aut. Bylo to velmi příjemné setkání.
MilanPrvní ročník provázelo několik porodních problémů, už jen kvůli tomu, že to byla premiéra v pořádání takové akce. Jinak bych první ročník posoudil jako úspěšný. Sraz se dostal do povědomí lidí, návštěvníci si odnesli různé ceny ze soutěží a kladně hodnocena byla i spanilá jízda. Na to, že byl sraz prezentován hlavně na mazdaklan.cz a mazdasrazy.cz (škoda, že jej nelze zveřejnit na mazdaclub.cz), tak dorazilo krásných 24 vozů.


3. Co bude hlavním lákadlem na letošním srazu Mazda Reunion 2017? Máte nějaké eso v rukávu? Prozraďte.

MirekEso v rukávu je určitě wakeboarding a pak dle mého solidní výhry v soutěžích.
Milan – Hlavním lákadlem? Poklidná, přátelská, až rodinná atmosféra. Klidné prostředí kempu Karvánky s možností se v místě přímo vykoupat nebo využít dráhu wakeboardu. Plánujeme několik soutěží o věcné ceny od sponzorů a samozřejmě setkání s dalšími lidmi, kteří mají podobnou zálibu. A nějaké to eso si v rukávu přeci musíme ještě nechat :-).
4. Teď trochu osobnější otázka. Jaké vlastníte Mazdy? Milane, ty máš údajně doma Xedose a 6 první generace. Co tam máš za motory? Xedos určitě nepůjde jen tak z domu, že?
A o tobě Mirku vím, že jezdíš momentálně s Lexusem IS a předtím si měl 6 MPS. Proč právě Lexus? A jak vzpomínáš na MPS?
MirekChtěl jsem Japonce, zadokolku, a to vše na denní jezdění, takže tím pádem Mazdy vypadly, přesněji model RX na dojíždění do práce sem tam 13 km prostě není, proto Lexus, se kterým jsem spokojený. Je to prostě japonský šlechtic, ale Mazdu mám stále v rotačním srdci. MPS byla převlečená bestie, která dokonce uměla jezdit i velmi klidně. Chyběla mi jen větší hravost, na kterou jsem byl zvyklý z lehkých 323F (BA), ať už 1,5 či 2,0 V6/2,5 V6. Tu agilitu má i Lexus, což byla jedna z věcí, proč jsem ho koupil a samozřejmě s celkovou možností úprav a modifikací, které vyjdou za příjemnou cenu.
MilanMám doma 6 GY, 2,3i 122 kW, rok 2005 – první facelift. Původně to mělo být novější pohodlnější auto na dojíždění do práce, apod. Jenže na to se pohybuju mezi „špatnými lidmi“, a v sériovém stavu to úplně nezůstalo (smích). Musel jsem pak řešit něco na zimní přesuny, tak jsem nejdříve jezdil 626 GE, načež v hlavě stále hlodala myšlenka automatu… A pak se naskytla nabídka Xedose 9 2,5 V6 123 kW, rok 1994 v automatu, který mi druhým rokem slouží jako denní „přibližovadlo“. Takže z domu opravdu hned tak nepůjde :-).


5. Váš sraz je opět třídenní, tak jaký máte program na víkend? Víte, jestli dorazí i nějaké neobvyklé Mazdy?

Mirek – Program ještě přesně tvoříme. Sraz je od pátku, kdy počítáme příjezd Mazďáků a následné večerní posezení, hlavní program se bude dít v sobotu – budou tam soutěže, spanilá jízda, wakeboarding, čas na jídlo a pokec (ještě pracujeme na tom, aby se vše skloubilo), v neděli po dostatečném odpočinku je naplánovaný odjezd.
Milan – Program je koncipovaný tak, aby byl prostor na seznámení se lidí. Pátek je počítán na příjezd, ubytování, posezení u něčeho dobrého a seznámení se. Samozřejmě příjezd je možný i během soboty, kdy budou probíhat různé soutěže a odpoledne je naplánovaná spanilá jízda. Neděle je brána už na klidné vyspání po sobotní noci a individuální odjezd domů nebo po krásách kraje. Ohledně neobvyklých kousků můžu vypíchnout například Kamikaze RX-8.


6. Čím si Vás vozy od Mazdy získaly? Co máte konkrétně rádi na celé automobilce?
MirekJinba Ittai, není víc co dodat. Prostě zábava z jízdy a sportovní rysy.
MilanMá první Mazda byla 626 GE, kterou jsem pořídil od kamaráda. Čím si mě získala? Neskutečně prostorné auto, pohodlné, spolehlivé s minimem problémů. Tedy mimo „oranžové nemoci“…  Pak jsem se poohlížel po něčem novějším (už v té době jsem zvažoval Xedose), tak jsem šel do M6 GY. Ohledně automobilky, jsem rád, že se vzpříčila downsizingu, motoricky jde (dle mě) správným směrem (ale šestiválcem v CX-5/M6 by asi nikdo nepohrdnul), nabízí velmi zábavný roadster a Wankel? To asi nemusím moc rozvádět… :-).
7. Na závěr našeho rozhovoru nějak společnými silami nalákejte fanoušky a příznivce portálu Mazda News na Váš sraz – hlavně na co se mohou těšit a čím Váš sraz bude odlišný od ostatních. Máte v plánu letos ještě objet jiné srazy?
MirekVšichni se přijeďte určitě podívat, pokecat a užít si příjemně strávený s Mazda maniaky. Další možnost, o které vím, tak je Mazda sraz Pálava, kam se sám chystám. Jinak odlišnost našeho srazu? S Milanem jsme si řekli, že chceme vše v poklidu a tak až na wakeboarding nebude nic nějak odlišného, chceme společensky přínosnou akci v rámci drogy známá jako Mazda.
MilanFanoušci se můžou těšit na příjemné prostředí, různé soutěže, spanilou jízdu „po stopách Selského baroka“, možnost zchladit se nejen na baru, ale i ve vodě, či si zařádit na wakeboardu a potkat se s dalšími fanoušky a příznivci. Ohledně dalších Mazda srazů, s největší pravděpodobností Vysočina a Pálava, případně podzimní edici Královéhradeckého srazu.


Pro připomenutí:
Druhý ročník Mazda Reunion 2017 se uskuteční přesněji v termínu 23. – 25. června letošního roku v soběslavském kempu ATC Karvánky. Podrobný program nastínili kluci v předem vytvořené události na sociální síti Facebook a pochopitelně jsou zváni všichni blázni do aut značky Mazda. Pokud jde o mě, tak prozatím mám v plánu dorazit, ale pouze v sobotu. Takže kdo by mě či ostatní Mazďáky rád poznal, nechť ať dorazí. Kluci budou velmi rádi a prý jsou v soutěžích opravdu velké a hodnotné ceny! Účast můžete potvrdit na následujícím odkazu a Mazda Reunion má též své vlastní stránky

Jiří Diviš

0 thoughts on “Rozhovor s Milanem a Mirkem: O druhém ročníku Mazda Reunion a droze jménem Mazda

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *