Výkonnější Mazda MX-5/MX-5 RF zná české ceny, nabídne i pár příjemných změn

V polovině června letošního roku jsem přinesl informaci, že současná generace Mazdy MX-5 se dočká další modernizace, jejímž hlavním bodem bylo navýšení výkonu u benzínového dvoulitru.
Poté se objevila i zpráva, že výkonnější MX-5 (ND) dorazí také na evropský trh, takže nastala velká radost u skalních fanoušků oblíbeného roadsteru. Máme začátek srpna a už nyní Vám tak mohu exkluzivně poskytnout české ceny inovované MX-5.

Než dojdeme k samotným částkám, zmíním ještě, co je vlastně nového u generace ND. Stejně jako u ostatních modelů Mazdy, i na MX-5 dopadla nová metoda měřícího cyklu, čili WLTP místo NEDC. Jak už jsem zmínil na začátku, zásadní novinkou daného faceliftu je především úprava agregátů. Obecně tak došlo na přepracování teplotního režimu spalování, vylepšení rozstřiku paliva a v neposlední řadě zredukování mechanického tření.
U slabší pohonné jednotky 1,5 Skyactiv-G došlo ke zvýšení výkonu pouze o 1 koně, tzn. ze 131 na 132 koní. Kdežto silnější 2,0 Skyactiv-G se dočkal razantnějších úprav, poněvadž jeho výkon byl navýšen o 24 koní, takže ze 160 na 184 koní. Oba agregáty nabídnou i vyšší točivý moment, přesněji patnáctistovka má nově 152 Nm při 4000 ot./min. (+ 2 Nm) a dvoulitr 205 Nm taktéž při 4000 ot./min. Předchozí motor G160 měl 200 Nm při 4600 ot./min.
Nový motor G184 v útrobách MX-5 Soft Top disponuje zrychlením na stovku za 6,5 sekundy (u RF za 6,8 s), takže oproti G160 si roadster polepšil o 0,8 sekundy (RF pak o 0,7 s). Co se týče maximální rychlosti, ta byla úpravou motoru zvýšena u Soft Topu ze 214 na 219 km/h a u RF pak z 215 na 220 km/h. Kombinovaná spotřeba silnějšího agregátu po úpravě pak mírně narostla – původně 6,6 l a nyní 6,9 l/100 km.
A jaké změny proběhly v jádru dvoulitrového čtyřválce? Tak především byla zpevněna a lépe vyvážena kliková hřídel, ojnice jsou nyní lehčí a pevnější. Vyššího točivého momentu při vyšších otáčkách se dosáhlo pomocí redukce vstupních odporů a teploty sání pomocí jednoho společného portu. Ke zlepšení zvukového projevu došlo po instalaci nového výfukového potrubí, které klade menší odpor na výfukové plyny.
Také kabina se dočkala menších proměn – konkrétně držák nápojů má nově odolnější materiál, pevnější hmoty se dočkala i páčka pro posuv sedadel a pak nesmím zapomenout drobný zásah do mechanismu otevírání dveří. Největší změnou v interiéru je však nastavení volantu a Mazda tak dává najevo, že si vzala k srdci námitky zákazníků. Všechny výbavové stupně tak nabídnou nastavitelný volant v rozsahu 30 mm.
Výbava Revolution Top obsahuje bezpečnostní balíček i-ACTIVSENSE, který má systém pro sledování únavy řidiče (DAA), protikolizní systém SCBS (přední i zadní), parkovací kameru a rozpoznávání dopravních značek (TSR), přičemž u MX-5 se zobrazuje značka na přístrojovém štítu a nikoliv na head-up displeji. A teď konečně ty slibované ceny… 🙂
Omlazená Mazda MX-5 Soft Top se základní 1,5 Skyactiv-G a výbavou Emotion startuje na 632 400 Kč, takže oproti předchozí verzi byla suma navýšena o 2 500 Kč. O stupeň vyšší Challenge začíná na 665 400 Kč (+ 5 500 korun), dále Attraction vyjde na 715 400 Kč (+ 5 500 korun) a Revolution na 760 400 Kč (+ 5 500 korun). Výkonnější 2,0 Skyactiv-G je k dispozici pouze u výbav Revolution, resp. Revolution TOP. V prvém případě je cena 799 400 Kč (+ 10 500 korun), v druhém zase 860 400 Kč (+ 21 500 korun).
Pokud jde o MX-5 RF, tak s benzínovou patnáctistovkou si ji lze pořídit až s výbavou Attraction, přesněji za 785 400 Kč (+ 5 500 korun), anebo s Revolution za 830 400 Kč (+ 5 500 Kč). Zajímavější volbou je samozřejmě MX-5 RF s posilněným dvoulitrem. Stejně jako u soft topu, i tady lze pořídit jen s výbavou Revolution (869 400 Kč, dražší o 10 500 korun) a Revolution TOP (930 400 Kč, dražší o 12 500 korun). Příplatek za automatickou převodovku zůstává stejný, čili 54 000 Kč k ceně, a lze si jej objednat jen s výbavovým stupněm Revolution.

Seznam výbav

První výbavový stupeň Emotion nabídne 16palcová stříbrná kola, LED světlomety, systém pro monitorování tlaku v pneu, elektricky ovládaná okna, kompletní bezpečnostní výbavu (4x airbag, ABS+EBD+ +EBA+TCS+DSC), audiosoustavu 4×15 s USB, manuální klimatizaci, dálkový centrál, vnější zrcátka v barvě karoserie, palubní počítač, tlačítko Start/Stop a hlavně nastavitelný volant.
Druhý stupeň Challenge disponuje navíc oproti Emotion 16palcovými černými koly, kůží na volantu i hlavici řadící páky, multimediálním systémem Mazda Connect, HMI ovladačem, multifunkčním volantem HMI, bluetooth s ovládáním na volantu, 6 reproduktory, tempomatem s nastavitelným omezovačem rychlosti, druhým USB portem, vyhřívanými vnějšími zrcátky, LED diodami pro denní svícení, čalouněním na sedačkách s červenými švy a venkovními zrcátky v barvě Piano Black.
Třetí stupeň Attraction má navrch ve srovnání s Challenge zase automatickou klimatizaci, DAB autorádio, automatické ztmavování vnitřního zrcátka, kožená sedadla s funkcí vyhřívání, systém hlídání jízdního pruhu (LDWS), světelný a dešťový senzor. U výbav Challenge a Attraction je možné si pořídit navigaci, ale je třeba příplatek 12 500 Kč.
Čtvrtá výbava Revolution obsahuje 17palcová tmavá lesklá kola (pro G184), systém pro hlídání mrtvého úhlu (BSM), samosvor či i-ELOOP/i-Stop (vše pouze pro G184), systém kontroly provozu za vozidlem, adaptivní LED dálkové světlomety, navigaci, bezklíčové zamykání Smart Card, audiosystém BOSE s 9 reproduktory, adaptivní přední světlomety (ASFL), vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie, zadní parkovací senzory. U Revolutionu si můžete přikoupit za 5 000 Kč hnědé kožené čalounění.
Absolutním vrcholem je samozřejmě Revolution TOP, který nabízí tlumiče Bilstein, systém sledování únavy řidiče (DAA), sportovní sedačky Recaro v kombinaci alcantara/kůže, zadní parkovací kameru, protikolizní systém SCBS (přední i zadní) a samozřejmě systém pro rozpoznávání dopravních značek (TSR).
U všech výbav se pak účtuje příplatek 12 900 Kč za metalický lak. V případě volby laku Machine Grey si připravte navrch 16 400 Kč a v neposlední řadě nechybí tradiční příplatek za prémiový odstín Soul Red Crystal, činí 20 300 Kč. 
Jak už bývá zvykem, i u omlazené MX-5 nechybí seznam příslušenství. Takže za látkové koberce Luxury si značka účtuje 2 400 Kč, za zadní spoiler 11 780 Kč, za splitter pod přední nárazník 11 100 Kč, za plachtu pro ochranu exteriéru 7 950 Kč, za bezpečnostní matice 1 580 Kč, za LED osvětlení interiéru 2 550 Kč, za sportovní výfuk (platí pouze pro Soft Top) 26 040 Kč a novinkou je sada pro Apple CarPlay/Android Auto, která vychází na 4 400 Kč, ale zatím není podporována v ČR.
Výroba inovované MX-5 bude zahájena v září letošního roku a u českých dealerství se očekává koncem roku 2018.

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *