Nová Mazda CX-90 představena, nejvýkonnější sériový model vůbec je pouze pro USA

Nová Mazda CX-90 představena, nejvýkonnější sériový model vůbec je pouze pro USA

Mazda konečně odhalila po nekonečném „unboxingu“, jak nazývala postupné zveřejňování teaserů, zcela novou CX-90. Jde o třířadé prémiové SUV, které je kompletně nové a bude se prodávat pouze na severoamerickém trhu. Krom toho nabídne i nejvýkonnější benzínový motor, jaký kdy automobilka vyrobila a chce zatopit konkurenci v prémiovém segmentu.

Design s odkazem na Japonsko

Při návrhu designu nového SUV brala automobilka ohled na japonskou historii a stejnou filozofii použila také při tvorbě interiéru, kde spolu harmonicky spolupracují materiály jako kůže, dřevo a látka. Pokud však jde o vnější design, CX-90 má elegantní křivky s pár ostrými hranami, což znamená, že jeho vlastnosti se mění v závislosti na úhlu světla.

Nová Mazda CX-90 přijíždí jako první vlaštovka se zcela novým tmavým karmínovým odstínem, který ponese název Artisan Red (stejný dostane i výroční Mazda 6 20th Anniversary). Celkový vnější vzhled budou doplňovat 21palcová litá kola s diamantovým řezem a černým metalickým povrchem. Za zmínku stojí její neúměrně velká záď, a to pro lepší pohodlí v třetí řadě sedadel. Samozřejmostí nabídky bude i škála různých paketů, které přidají či naopak uberou chrom a další prvky.

Výkonné dvě hybridní motorizace, jedna převodovka

Jak už jsem psal v úvodu, CX-90 dorazí s nejvýkonnějším benzínovým motorem, jaký kdy automobilka vyrobila a také s podobně výkonným plug-in hybridní pohonnou jednotkou. První z nich je tedy 3,3litrový mild-hybridní přeplňovaný řadový šestiválec o výkonu 345 koní a točivém momentu 500 Nm. Motor spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou. Mild hybrid znamená, že mezi motorem a převodovkou je uložen malý elektromotor, který dokáže pohybovat autem v nízkých rychlostech, aniž by byla potřeba asistence spalovacího motoru. Díky tomu CX-90 nabídne luxusní pocit a hladký zážitek z jízdy.

Plug-in hybridní ústrojí není závratnou novinkou, neboť jej známe už z dříve představené CX-60. Jinými slovy, 2,5litrový řadový čtyřválec PHEV e-Skyactiv s přepracovaným sáním pro zlepšení maximálního točivého momentu. Agregát spolupracuje s elektromotorem a 17,8 kWh lithium-iontovou baterií. Celkový výkon činí 327 koní a točivý moment 500 Nm. K motoru je připojena osmistupňová automatická převodovka, která byla navržena speciálně pro elektrifikované modely a zajišťuje tak plynulou akceleraci a lepší účinnost. Bohužel více informací nebylo zatím odtajněno, ale lze předpokládat, že dojezd čistě na elektrický pohon bude jako u CX-60, čili 60 km.

Systém KPC a pohon 4×4

Oba motory budou uloženy podélně a většina výkonu půjde na zadní nápravu. Navíc CX-90 dostane systém KPC (Kinematic Posture Control – v překladu kinematické ovládání karoserie), který debutoval poprvé v modernizované MX-5. Tento systém vyhodnocuje podmínky k zatočení v reálném čase podle rozdílů v rychlostech mezi levým a pravým zadním kolem a v zatáčce zvyšuje svou aktivitu i odezvu lineárně a vytváří vyšší stabilitu. To znamená, že CX-90 se bude chovat spíše jako řidičské auto než jako třířadé SUV.

Mazda zapracovala i na tuhosti platformy, a dokonce vylepšila sedadla i odpružení pro lepší stabilitu a kontrolu. A jelikož jde o velké SUV, tak samozřejmě nemůže chybět pohon všech čtyř kol, který bude standardní výbavou.

Luxus na druhou, tři řady sedadel

Po otevření dveří u CX-90 vás pohltí opravdový luxus. K nepřehlédnutí je 12,3palcový středový displej infotainmentu, přes který funguje i systém See-Though View pomáhající při parkování, a přístrojový štít je samozřejmě také digitální. Mazda je prozatím skoupá v bližších informacích, ale můžeme počítat například s klimatizací i USB-C porty pro všechny cestující, a to i v třetí řadě sedadel.

V kabině, která nabízí údajně až osm míst, se vyjímá přehršel materiálů, od kůže Nappa, po dřevo až chrom. Palubní deska oplývá speciální tkaninou s tradičním japonským prošíváním pro zvýraznění vzhledu. Bohužel opět chybí informace o objemu zavazadlového prostoru, apod. Jinak součástí standardní výbavy bude pochopitelně bezpečnostní balíček i-Activsense, jehož součástí je například adaptivní tempomat, dynamické brzdění či sledování mrtvého úhlu.

Ceny nejsou prozatím také známy, ale do amerických showroomů by měla nová Mazda CX-90 najíždět už letos na jaře.

Zdroj: Mazda, carscoops.com, motor1.com

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *