Reportáž: Mazda Reunion 2017

První větší Mazda sraz se konal 1. dubna letošního roku v Královéhradeckém kraji, a to pod vedením Moniky Šormové. S daným srazem byla Monika velmi spokojená, neboť dorazilo na padesát vozů a navíc přálo i počasí.
  
V průběhu jarních měsíců se uskutečnilo zajisté i pár mini srazů v rámci města či kraje, avšak dalším v pořadí na republikové bázi byl jihočeský sraz Mazda Reunion 2017.

Stejně jako s Monikou, tak i s Mírou a Milanem, jakožto organizátory akce, jsem udělal rozhovor, ve kterém nalákali potenciální návštěvníky srazu. Jelikož jsem měl zrovna volný víkend a klukům jsem přislíbil už dříve svou účast, tak jsem v sobotu vyrazil na dané místo. Mazda Reunion 2017 byl víkendový sraz, tedy příjezd v pátek navečer a odjezd v neděli během dne. Já jsem však mohl pouze v sobotu, ale i tak jsem si to užil.
Bohužel poslední červnový víkend neměl nikdo čas z Vysočiny, a proto jsem vyjel sám společně s Mazdou MX-5. Cca 100 km dlouhá trasa by utekla voda, kdyby však po cestě nebyly objížďky a cesta se tak neprotáhla. Jihočeský sraz se konal nedaleko dálnice D3, přesněji v kempu ATC Karvánky, kousek od Soběslavi. Se svou „Miou“ jsem dorazil na místo po poledni a sraz byl pochopitelně v plném proudu. Sotva jsem zaparkoval u ostatních Mazd, už mě vítal Míra a po chvíli i Milan.

Vozy organizátorů

Po prohození pár vět jsem se začal rozhlížet kolem sebe, abych zjistil, jaké kousky vlastně dorazily. Stejně jako na srazu v okolí Hradce Králové, i tady dorazilo několik Mazd 6 ve všech generacích, dokonce i jedno MPS přijelo. Pak dorazily 323 (BA, BJ), bohužel BG chybělo. Osobně mě zaujala 626 4WD (GE) i přítomnost další GE a GF. Dále byly k vidění následující – CX-3, CX-5, 3 (BL a BM), MPV, RX-8, Premacy, 5 (CR) či Xedos 6. A světe, div se, ale MX-5 jsem přijel pouze já! Ovšem v sobotu večer těsně před mým odjezdem dojela ještě jedna. Po chvíli se začal zajímat o mou „Miu“ mladý pár, neboť také uvažují o koupi japonského roadsteru, tak jsme se dali do řeči. Příjemným překvapením byl také stánek Metabondu, kde testovali motorové oleje, které lijeme do Mazd.

   
Pak mě Míra poprosil, jestli bych mohl postavit MX-5 k hlavnímu stanu, kde bude probíhat soutěž. Samozřejmě jsem neváhal a přidal se tak k Mazdě 3 (BK) a vymazlené Mazdě 6 kombi (GY), která patřila právě Milanovi. Soutěž spočívala v tom, že přihlášené dámy si zahrály na prodejce v autobazaru a snažily se udat daný vůz skutečnému majiteli. Pak se ještě nabízela k prodeji 626 4WD (GE). Pro zajímavost – mou MX-5 jsem koupil za 115 tisíc korun, což je reálná cena. Aby to nebylo Mírovi líto, tak pak byl nabízen k prodeji i jeho Lexus IS (smích). Ano, nejde o Mazdu, ale Míra je pravý Mazdař, neboť vlastnil 323F (BA) s V6, a dokonce také Mazdu 6 MPS. Bohužel mu Mazda nedokázala už nabídnout něco víc, proto přešel k Lexusu. Ale víte jak, pořád je to doma v Japonsku.

Po skončení soutěže byla oddechová hodinka, takže někdo si šel odpočinout do chatek a někdo zase zavítal na oběd. Jako já společně s Pájou a Hankou, se kterými jsem se seznámil právě na hradeckém srazu. Samozřejmě byli rádi, když viděli po dlouhé době „kadeřníka“ (smích). Přemýšleli jsme, co si dáme k obědu, ale nabídka byla velmi strohá. Jinými slovy, smažený sýr nebo hermelín a pak smažený řízek, kuřecí či vepřový. Vyřešili jsme to kulantně a dali si třikrát ten hermelín. Pomineme-li dlouhé čekání na jídlo, tak já osobně jsem si moc nepochutnal. Dá se říci, že hranolky měly takovou olejovou lázeň jako naše vozy (smích). Oběd byl za námi a vozy se začaly řadit na spanilou jízdu. Nutno říci, že organizátoři to měli tak vychytané, že řadili auta dle modelových řad, generací a roků výroby. Já, jakožto jediný zástupce kadeřníků, jsem byl přiřazen téměř na konec kolony k RX-8 (opravdová čest).
Spanilá jízda po stopách Selského baroka, jak tvrdil leták s programem, se jela v okolí Veselí nad Lužnicí a Soběslavi – konkrétně jsme zavítali do obcí jako Žíšov, Borkovice, Mažice, Zálší, Komárov, Vlastiboř, Vesce a také centra Soběslavi. Trasa čítala odhadem 42 km a nesla se v klidném duchu, kdy si každý užíval krásy jihočeského kraje i mávající kolemjdoucí, které jsme zdravili troubením. Osobně jsem však nevěděl, jestli koukat dopředu, do boku nebo dozadu. A důvod? Za mnou jely celkem čtyři Mazdy RX-8, ovšem tu nejvzácnější, RX-8 R3 patřící Tomášovi Engelmajerovi, jsem měl v zrcátkách a navíc ten zvuk (!). Další v pořadí byla červená RX-8 od Martina Stejskala, která je momentálně na prodej, a v závěru kolony byla ještě černá a bílošedá s polepy.
Dojeli jsme zpátky do kempu a nastalo vyhodnocení soutěží od sobotního rána, kdy se například házelo do dálky pružinou z vozu. Na samotný závěr byla vyhlášena také nejkrásnější Mazda letošního ročníku Mazda Reunion a zcela zaslouženě vyhrála právě Tomášova RX-8 R3, kolem které kroužilo plno lidí, a neustále se Toma na něco ptali. Nastala volná zábava, avšak dealerství Mazda Wágnerová Tábor přivezlo zcela novou Mazdu CX-5 v odstínu Machine Grey a lidé si ji začali prohlížet skrz na skrz. Nutno říci, že se automobilce opravdu povedla!

Pak již skutečně došlo na volnou zábavu, kdy si mohli účastníci srazu užít též wakeboarding, což není rozhodně lehká atrakce, ale zážitek rozhodně nezapomenutelný. Kdo nechtěl surfovat po vodě, tak mohl diskutovat s ostatními o automobilismu nebo se opalovat. Kolem osmé večer jsem se rozloučil s organizátory i zbylými účastníky srazu a vydal se domů plný prožitků. Míra s Milanem poděkovali všem za účast a zároveň připomněli, že se odehrají přes léto ještě dva větší sraz. V červenci pochopitelně jednodenní Mazda Meeting Vysočina pod záštitou Mazda News a koncem srpna nás čeká velkolepá víkendová Pálava, kam se chystá a těší asi nejvíce Mazďáků.
Hodnocení akce
Jelikož jsem se na srazu zdržel pouze jeden den, nepřísluší mi, abych setkání naplno hodnotil. Ovšem za ten den jsem poznal, jak Míra s Milanem jsou sehraný tým a měli dopředu promyšlené, jakým směrem budou vést Mazda Reunion 2017. Hlavně mě potěšila koordinace při spanilé jízdě a pak přítomnost nové CX-5. Co mně však doslova u srdce zaplesalo, to byla pochvala MX-5, ale také projektu Mazda News, takže díky! Navíc jsem se dozvěděl, že nebýt mého rozhovoru s organizátory, tak by se někteří o srazu ani nedozvěděli. Upřímně jsem zvědav, kam kluci posunou další ročník. Takže ještě jednou děkuji všem zúčastněným a rád jsem poznal nové blázny do Mazd, jako jsem já.

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *