Reportáž: Mazdasraz Vysočina 2017
Naposledy se setkali Mazdaři na očekávaném srazu na Pálavě, kam dorazilo celkem 70 aut, což je opravdu slušná účast. Jenomže podle kalendáře tak bylo jasné, že jde o poslední sraz letošní sezony.
S tímto faktem jsem se nehodlal nějak smířit, a proto jsem zorganizoval první ročník Mazdasrazu na Vysočině. Původně jsem jej zamýšlel v půli července, avšak kvůli osobním problémům byl zrušen. Druhý ročník se však vrátí termínem zase do července. A jaká byla účast na prvním srazu pod taktovkou Mazda News?
Mazdasraz Vysočina 2017 byl naplánován na sobotu 23. září a předběžně vytvořená událost na Facebooku slibovala dobrou účast. Bohužel meteorologové nepředpovídali zrovna příznivé počasí, a proto se dala očekávat jistá nevole. Před zahájením srazu, který bylo situováno na 10:00 hod, jsem musel vyzvednout také klíče od malého letiště v Komárovicích u Brtnice. Po přijetí na tamní místo jsem si dovolil okusit dráhu a poté čekal na první účastníky.
Po pár minutách dorazila první skvadra a pochopitelně kdo jiný než kluci z MazdaKlan.cz, přesněji s 6 (GH), 3 (BL), CX-3 a 6 Wagon (GH). Poté přijela dieselová Mazda 6 (GG), ale také tři MX-5 – konkrétně dvakrát NBFL a překvapivě jedno ND s dvoulitrem pod kapotou. Než odbyla dvanáctá hodina, tak dojela dvakrát upravená 3 (BK), 6 (GY) na vzduchovém podvozku, dvakrát 6 (GH), 3 MPS (BL), 323F (BJ) s osmnáctistovkou pod kapotou, mrkačka 323F GT (BG), kontroverzně upravená MX-3, MX-5 (NB) s 1,6litrovým motorem a nemohla chybět ani RX-8. Jo, a abych nezapomněl, svou přítomností nás poctil i Lexus IS200. Celkově tak dorazilo 20 aut, což je pěkné s ohledem na počasí.
Zhruba po hodinovém pokecu nastala volná zábava na letišti, a proto se pár jedinců rozhodlo pro dříve avizované sprinty. Na trati jsme tak mohli spatřit duel dieselová Mazda 6 Wagon (GH) proti třeba 323F GT (BG), dieselová 6 (GG) proti benzínové 6 (GH) a na startovní čáru se postavil i Lexus IS200 či Mazda RX-8. Chvíli před 13:00 hod byl naplánován odjezd z letiště do nedalé Příseky, kde jsem zařídil návštěvu Muzea autíček. Po krátké spanilé jízdě jsme zaparkovali ve dvoře zmíněného muzea a vydali se společně podívat na vystavované exponáty. Podle nedávno zveřejněných recenzí se účastníkům tento bod programu velmi zamlouval.
I když už nám začalo pršet, neodradilo nás to od srazu a vyrazili směr Vílanec, kde byl domluvený oběd pro všechny účastníky v Mlýnhotelu. Bohužel tohle byla zřejmě nejslabší část srazu, neboť na základě zpětné vazby se nelíbilo mnoho lidem dlouhé čekání a nepochopitelně sehraná obsluha. Nakonec se jídla dočkali všichni přítomní, které chutnalo a tímto bych chtěl poděkovat majiteli objektu za oddělenou společnost a poskytnutí služeb. Po obědu měla následovat 60 km dlouhá spanilá jízda, jenomže kvůli značnému dešti a pokročilé hodině jsme se demokraticky rozhodli ji nechat na příští ročník. Nakonec jsme poseděli ve zmíněné hospodě a mluvili o všem možném. Postupně se však účastníci loučili a vydali se domů, v samotném závěru zůstali pouze 4 Mazdaři včetně mě. Kolem 20:00 hod proběhlo loučení na parkovišti a každý odjel směr domů.
Hodnocení srazu:
Jak už jsem zmínil v úvodu, šlo o mou první zkušenost v organizaci srazu, proto se tímto omlouvám ještě jednou za ten kiks před uspořádáním srazu. Podle mého názoru se vše povedlo, jak mělo a chci tímto poděkovat hlavně za propůjčení areálu letiště v Komárovicích, poté Muzeu autíček Příseka za doprovodný program a v neposlední řadě i Mlýnhotelu Vílanec. Největší poděkování ode mě však patří lidem, které neodradilo počasí, a dorazili na první sraz pod taktovkou Mazda News. Další ročník se bude určitě konat, a to konkrétně v druhé polovině července. Budu rád, když opět dorazíte a možná půjde tentokrát o vícedenní sraz. Zároveň mě i potěšilo, že jsem rozdal na srazu pár samolepek, jen tak dál. Díky za podporu, za fotky Ondrovi Kolářovi a video vytvořil Dejv Štěpán, též děkuji!
BOHATÁ FOTOGALERIE OD DEJVA!
BOHATÁ FOTOGALERIE OD DEJVA!