Inovovaná Mazda CX-3 se už prodává na českém trhu, na kolik vyjde nový diesel?
Inovovaná Mazda CX-3 se představila koncem března letošního roku a výstavní premiéru si odbyla na jarním autosalonu v New Yorku. Hlavní novinkou byl bezpochyby příchod elektronické ruční brzdy.
CX-3 (2017) a CX-3 (2018) před ADJ, na které dohlíží CX-5 |
Co se týče proměn v kabině, nově je zde středový panel s elektronickou parkovací brzdou, jak už jsem zmínil v úvodu, přední a zadní loketní opěrka a také set inovací ohledně použitých materiálů a barev – přesněji na sedadlech, výplních dveří, klikách a rámečcích ventilace). Modernizace pronikla také do složení výbav, takže u stupně Emotion je novinkou přední loketní opěrka, kdežto Challenge má nově zase vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou. Výbava Attraction zůstala beze změn, ale Revolution nabízí nyní přední parkovací senzory. Vrcholný bod pyramidy Revolution Top má pak nově adaptivní tempomat s rozsahem rychlosti od 0 km/h (pouze pro automat), dále adaptivní LED světlomety jako má Mazda 3 – čili čtyři segmenty, dvanáct diod a fungující samostatně. Nesmím opomenout ještě černé či bílé kožené čalounění místo komba látka/kůže.
Modelový ročník 2018 poznáte u CX-3 celkem snadno, a to díky nové mřížce |
Samotnou kapitolou je pak nová limitovaná série Takumi, která má základ ve výbavě Challenge, ale disponuje navíc těmito prvky – 18palcová litá kola, zadní parkovací senzory, přední vyhřívaná sedadla, zatmavená boční skla, digitální autorádio DAB, dešťový a světlý senzor a pak také elektricky sklápěná vnější zpětná zrcátka. Mazda udělala v seznamu výbav slušný chaos, neboť u inovované CX-3 je možné zvolit ještě stupeň Takumi Plus. Ten vychází z provedení Revolution a je vylepšen o kožené čalounění sedaček Nappa Deep Red, elektricky ovládané sedadlo řidiče s pamětí, obohacené o funkci, která ovládá na základě paměti i nastavení head-up displeje. Pomyslnou třešničkou na dortu jsou pak lesklá 18“ litá kola ve specifickém designu.
Vpravo CX-3 (2018), vlevo CX-3 (2017) – změny jsou minimální |
CX-3 Takumi Plus bude prodávána pouze s 2,0 Skyactiv-G o výkonu 121 koní, a to buď s manuálem, nebo automatem – příplatek za automatickou převodovku činí 45 000 korun – a pochopitelně s pohonem předních kol. Limitovaná série Takumi Plus bude k dostání v následujících barevných odstínech – bílá Arctic, bílá Snowflake Crystal, Ceramic, šedá Machine, černá Jet a samozřejmě červená Soul Red Crystal. První vozy budou k vidění v ČR během října letošního roku. A co se týče cen, CX-3 G121 Takumi Plus s manuálem vychází na 552 900 Kč, kdežto s automatem na 597 900 korun.
Nahoře MY2018, dole MY2017 – rozdíly asi poznáte sami 🙂 |
Teprve až samotná výbava Attraction nabízí možnost automatu, za který je příplatek 45 000 Kč. To znamená, že 2,0 Skyactiv-G121 s manuálem vyjde na 500 400 Kč, kdežto s automatem na 545 400 Kč. Ovšem za stejnou cenu lze zakoupit 1,8 Skyactiv-D115, ale jen s manuálem. Stupeň Revolution už vypadá zajímavě, neboť u této výbavy je možné si vybrat jakýkoliv motor z nabídky, ale i automatickou převodovku a pohon všech čtyř kol. Takže 2,0 Skyactiv-G121 s manuálem je za 526 400 korun, s automatem za 571 400 Kč a pohon všech čtyř kol je k mání se silnějším motorem 2,0 Skyactiv-G150, a to za 587 400 Kč (s manuálem), zatímco s automatem je o 45 tisíc korun dražší. Pokud jde o 1,8 Skyactiv-D115, tak startuje s Revolutionem na 571 400 Kč a v případě volby automatu se připlácí oněch 45 tisíc korun. Jestliže by měl zákazník zájem ještě o pohon všech čtyř kol, musí si přičíst dalších pětačtyřicet tisíc korun, takže pak auto vyjde na 661 400 Kč.
Na zmíněných dvou fotografiích můžete vidět hlavní inovaci, a to přítomnost elektronické ruční brzdy, loketní opěrky a v neposlední řadě i jinak stavěných držáků nápojů.
Absolutním vrcholem je pochopitelně Revolution TOP, který je k dostání pouze s motorem 2,0 Skyactiv-G150 a pohonem 4×4 za 648 400 Kč, přičemž ještě v kombinaci s automatem se cena zvýší na 693 400 Kč. Stejně jako benzínový agregát, tak i ten dieselový má v nabídce pohon 4×4 a automat. Auto s manuálem a pohonem všech čtyř kol tak vyjde na 677 400 Kč, ale v případě automatu až na 722 400 Kč. Co se týče extra příplatků, tak za metalický/perleťový lak zaplatíte 13 900 Kč, za prémiový lak Machine Grey pak 17 400 Kč a Soul Red Crystal zase 21 300 Kč. V případě zájmu o navigaci je třeba počítat s navýšením ceny o 12 500 Kč a bílé kožené čalounění vyjde na 6000 Kč.
Další inovací je také sada 18″ litých kol s novým designem |
Jak už jsem zmínil v půli článku, inovovaná CX-3 se může pochlubit zcela novým agregátem. Jde o 1,8litrový dieselový čtyřválec Skyactiv-D, který disponuje výkonem 115 koní při 4000 ot/min a točivým momentem 270 Nm v rozmezí 1600-2500 otáček za minutu. Jde o unikum, neboť tento nový motor splňuje přísnou emisní normu Euro 6d TEMP i bez přítomnosti močoviny AdBlue. Mazda totiž vyvinula speciální katalyzátor. Více jsem o tom psal ZDE.
Mazdaři, budu se na Vás těšit ve všech dealerstvích 🙂 |
Zároveň bych chtěl tímto článkem poděkovat také jihlavskému dealerství ADJ, neboť mi umožnili prozkoumat CX-3 (2018) v dostatečném předstihu. A nejen to, protože jsem měl možnost face to face vůz porovnat i s modelovým rokem 2017, tím pádem jsem viděl veškeré inovace na vlastní oči. Nyní se tak můžete podívat na zajímavou galerii obou vozů.