Mazda 3 a CX-30 mají nový motor Skyactiv-G150, co vlastně nabízí?
Koncem loňského roku jsem zveřejnil na stránkách informace o tom, jak Mazda provedla změny v portfoliu, ale také ceníku i pro český trh.
Namátkou mohu třeba zmínit, že Mazdu 3 si už nelze zakoupit od nového roku s dieselovým motorem a místo něj dostala silnější zážehový motor. A k němu nedávno automobilka odtajnila bližší informace.
Hned na začátek je důležité zmínit, že novou motorizaci nedostala jenom Mazda 3, ale také poslední novinka CX-30. Při uvedení obou modelů byly k dispozici jenom dvě zážehové pohonné jednotky – běžná G122 a pak revoluční X180. Teď je tomu ale jinak, neboť Mazda představila nový konvenční agregát G150 a zařadí se tak mezi dvě zmíněné motorizace.
Nový benzínový čtyřválec 2,0 Skyactiv-G v kombinaci se systémem M Hybrid disponuje výkonem 150 koní při 6000 ot./min a racionálnímu člověku snad dojde, že jde jen o „otevřenou“ G122. Zvýšeného výkonu o cirka 30 koní bylo dosaženo pomocí úpravy řídicí jednotky motoru, ale točivý moment zůstal beze změn – čili nadále disponuje hodnotou 213 Nm při 4000 otáčkách za minutu. Zrychlení na stovku u G150 v obou modelech je ve srovnání se základní G122 cirka o 1,5 sekundy rychlejší a maximální rychlost narostla o max. 10 km/h.
Jelikož si to doba zkrátka žádá, i G150 má ve standardu systém pro deaktivaci dvou válců a samozřejmě kvůli snížení spotřeby paliva a emisí. Na základě aktuálního jízdního projevu se v případě potřeby odpojují dva válce během jízdy. Ani u volby převodovky se nic nezměnilo, takže G150 je možné spárovat se standardním šestistupňovým manuálem nebo za příplatek se šestistupňovým automatem.
Na českém trhu lze pořídit novou motorizaci G150 od 655 900 Kč v případě Mazdy 3, respektive od 738 900 Kč u Mazdy CX-30.
G150 je u CX-30 pouze s pohonem AWD – škoda …