Příchod nové Mazdy CX-5 je nejistý, důvodem je kanibalizace ve vlastních řadách

Příchod nové Mazdy CX-5 je nejistý, důvodem je kanibalizace ve vlastních řadách

S nástupem roku 2022 začala Mazda nabízet modernizovanou CX-5, ale jak už je zvykem u této značky, změny byly evoluční než revoluční. Mezitím se stihla představit nová CX-60, včera zase CX-90 a další SUV jsou ještě v plánu. Jaká je tedy budoucnost CX-5?

Australský web CarExpert položil ohledně tohoto tématu dotaz Mitsurovi Wakiieovi, programovému manažerovi CX-5, který odpověděl následovně: „Nejsem si jistý, zda představíme novou CX-5, proto vám nemohu poskytnout další podrobnosti.“ Jelikož inovace pro CX-5 jsou poměrně čerstvé, lze předpokládat, že bude v prodeji ještě pár let. Bohužel pro CX-5 se loni představila další dvě středně velká SUV – CX-50 a CX-60.

Jen pro srovnání:

  • Mazda CX-50 – 4719 mm na délku, 1920 mm na šířku, na výšku 1618 mm, rozvor náprav 2814 mm
  • Mazda CX-60 – 4745 mm na délku, 1890 mm na šířku, na výšku 1680 mm, rozvor náprav 2870 mm
  • Mazda CX-5 – 4550 mm na délku, 1840 mm na šířku, 1675 mm na výšku, rozvor náprav 2700 mm

Za rok 2022 bylo prodáno celkem 365 135 kusů CX-5 (pokles o 4,4%) po celém světě a jde tak o nejprodávanější model Mazdy, neboť na druhém místě skončila Mazda 3 s 173 619 kusy a na třetím zase Mazda CX-30 s 172 057 kusy. Celosvětově Mazda prodala za loňský rok celkem 1 116 107 vozů (pokles o 13,3%), tím pádem prodeje CX-5 tvořily téměř třetinu celkového objemu značky.

Bylo by zvláštní, kdyby došlo k ukončení modelu CX-5, když jde o nejlépe prodávaný model, ale zase má jinou platformu než nedávno představené modely CX-60CX-90, které mají pohon zadních nebo všech čtyř kol a nabízí i možnost elektrifikace. Navíc se plánuje s koncem letošního roku ještě uvedení sedmimístné CX-80 pro Evropu a pětimístné CX-70 pro USA. Tím pádem konkurence ve vlastních řadách je opravdu veliká a Mazda se obává kanibalizace prodejů mezi danými třemi SUV.

Pokud jde o Mazdu 6, dle deníku Motor1 už Mazda zcela vyloučila použití platformy s pohonem zadních kol a šestiválcovými motory pro novou generaci modelu střední třídy. Současná verze Mazdy 6 se stále prodává na některých trzích, ale její budoucnost je velmi nejistá. Co se týče malé Mazdy 2, před pár dny byl představen další facelift a vypadá to, že Mazda s ní nadále počítá – alespoň v Evropě v kombinaci s přeznačenou Toyotou Yaris Hybrid.

Zdroj: carexpert.com.au, motor1.com

Jiří Diviš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *